جستجو
Close this search box.

نقش پوشش گیاهی جنگلهای حرا و گیاهان تالابی در حفاظت از خطوط ساحلی

تحقیقات نشان می دهد که گیاهان تالابی و جنگلهای حرا و باتلاقی-نمکزاری، موجب محافطت این نواحی از فرسایش خاک، جریانهای آبی و امواج بلند ناشی از زلزله می شوند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


salt-marsh

نتیجه بررسی 15 تحقیق مرتبط نشان می دهد که پوشش گیاهی جنگلهای حرا و باتلاقی – نمکزاری، موجب محافطت این نواحی از فرسایش خاک، جریانهای آبی ناگهانی و همچنین امواج بلند ناشی از زلزله (در مقیاس کوچک) می شوند. این در حالی است که گرچه گیاهان تالابی موجب حفاظت از خطوط ساحلی در همه شرایط نمی شوند، اما وجود تالابهای کوچک، خود نقش تعیین کننده ای در محافظت از خطوط ساحلی در برابر امواج دارند.

گردآوری و ارائه: زینب نظری


Source: Gedan, Keryn B., MattheW L. Kirwan, E RIC Wolanski, Edward B. Barbier, and Brian R. Silliman. (2011). The present and future role of coastal wetland vegetation in protecting shorelines: answering recent challenges to the paradigmClimatic Change, 106(1), 7-29.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *