جستجو
Close this search box.

شارت طراحی IFLA برای دانشجویان معماری منظر

شارت دانشجویی IFLA در سنگاپور، در تاریخ 15 تا 17 ژوئیه 2018 (24 تا 26 تیر 1397) برگزار خواهد شد. این شارت سه سایت حومه سنگاپور را مورد ملاحظه قرار می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

کلیات

شارت IFLA در پنجاه و پنجمین کنفرانس جهانی IFLA، کارگاهی فشرده و مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی معماری منظر و دانشجویان کارشناسی ارشد سال آخر برنامه های معماری منظر یا افرادی است که در دوره معماری منظر در برنامه های دیگر شرکت دارند. (در صورتی که دانشگاه برنامه ای مشخص با عنوان معماری منظر نداشته باشد)
پس از دریافت درخواست دانشجویان و پذیرش آن، تیمهایی 5 تا 6 نفره از دانشجویان توسط کمیته برگزاری تشکیل خواهند شد. این تیمها توسط مربیان معماری منظر مقیم سنگاپور (دانشگاهی و فعال در این حوزه) هدایت خواهند شد. این شارت یک فرصت آموزشی عالی را در یک دوره فشرده برای دانشجویان فراهم می کند تا به عنوان افراد مستقل و در قالب یک تیم کار کرده و توسط مربیان با تجربه راهنمایی شوند.
شارت طراحی IFLA برای دانشجویان معماری منظراین شارت دانشجویی در سنگاپور، در تاریخ 15 تا 17 ژوئیه 2018 (24 تا 26 تیر 1397) برگزار خواهد شد. این شارت سه سایت در حومه سنگاپور را مورد ملاحظه قرار می دهد. در طول دوره، دانشجویان از سایتهای پروژه بازدید خواهند داشت و اطلاعاتی در مورد محل موردنظر و زمینه آن دریافت خواهند کرد.
این شارت به میزبانی فدراسیون بین المللی معماران منظر (IFLA) و توسط بنیاد معماران منظر سنگاپور (SILA)، با همکاری دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و انجمن پارکهای ملی (NParks) برگزار می شود.

اهداف

سه هدف کلیدی مورد نظر شارت عبارتند از:

  • شناسایی ویژگیهای فضایی منظر سایت مشخص شده در هر دو مقیاس میانی و کلان
  • مقابله با چالشهای قریب الوقوع زیست محیطی و اجتماعی – بوم شناختی سایت
  • دگردیسی شناخت و درک سایت به ایده های طراحی در جهت دستیابی به مناظر چند منظوره و ارزشمند
زمینه

با توجه به پتانسیل زیست محیطی سنگاپور در مقیاس منطقه ای، سه زیرمجموعه موضوعی IFLA 2018، با عناوین “شهر بیوفیلیک”، “کشور هوشمند” و “تاب آوری در آینده”، موردنظر خواهند بود و هدف از طرح این موضوعات رسیدگی به معضلات معمول توسعه طبیعت شهری است که در جهان بروز یافته اند. دانشجویان در یکی از این سه موضوع فعالیت خواهند داشت تا یک موضوع مختص سایت و مرتبط با مکانی مشخص در سنگاپور را بررسی کنند. سایتهای طراحی و موضوعات ویژه مربوط به سایت برای هر تیم به زودی ارائه خواهند شد.

هیئت داوران و جوایز

آثار شرکت کنندگان توسط گروهی از داوران بین المللی متشکل از معماران منظر به ریاست دکتر Beverly Sandalack، معمار منظر، استاد و دانشیار دانشگاه کلگری مود ارزیابی قرار خواهد گرفت. پروفسور دکتر Sandalack ریاست کمیته مسابقات IFLA را بر عهده دارد.
در مراسم اعطای جوایز کنگره، به سه طرح برگزیده، جوایزی توسط هیئت داوران و با حمایت مالی Stichting Nava Polman-Gerson Foundation (از هلند) اهدا خواهد شد. جوایز تیمهای برگزیده عبارت است از:

  • جایزه اول 1500 دلار آمریکا
  • جایزه دوم 1000 دلار آمریکا
  • جایزه سوم 500 دلار آمریکا

اعلام برندگان و اهدای جوایز در کنگره جهانی IFLA صورت خواهد گرفت. برگزیدگان همچنین گواهی مسابقه را که به طور مشترک توسط IFLA و بنیاد NPG صادر می شود، دریافت خواهند کرد.

جدول زمانبندی
  • مهلت نهایی مرحله اول ثبت نام (شامل معرفی و ارائه نمونه کار): 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397)، ساعت 6 عصر به وقت سنگاپور (GMT+8)
  • اعلام اسامی افراد پذیرفته شده مرحله اول و آغاز ثبت نام مرحله دوم (هزینه ورودی در این مرحله دریافت می شود): 6 آوریل 2018 (17 فروردین 1397)
  • مهلت نهایی ثبت نام مرحله دوم و ارائه ملزومات اطلاعاتی و برنامه دقیق شارت طراحی: 13 آوریل 2018 (24 فروردین 1397)
  • برگزاری شارت و کارگاه های طراحی دانشجویی: 15 تا 17 ژوئیه 2018 (24 تا 26 تیر 1397)
  • ارائه جوایز و برگزاری نمایشگاه آثار در کنگره IFLA 2018 : 18 و 19 ژوئیه (27 و 28 تیر 1397)

هزینه ثبت نام متعاقبا اعلام خواهد شد. پس از مطالعه دقیق شرایط در وبسایت مسابقه، در صورت وجود سوال در مورد این شارت با ایمیل آدرس ifla2018student [at] sila.org.sg تماس گرفته و در ابتدای عنوان ایمیل خود برچسب #Charrette را اضافه نمایید.

منبع: +

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *