جستجو
Close this search box.

فرانک گهری و مایا لین، برنده جایزه نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا فرانک گهری و مایا لین را به عنوان دریافت کننده نشان افتخار آزادی، بالاترین افتخار غیرنظامی این کشور، معرفی کرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در زمان تصدی این پست در آمریکا، معماران فرانک گهری و مایا لین را در میان 21 دریافت کننده نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری، بالاترین افتخار غیرنظامی این کشور، معرفی کرد. این جایزه به شکل کنونی از سال 1963 توسط جان اف کندی، به اشخاصی که کمکهای شایسته ویژه ای به امنیت یا منافع ملی ایالات متحده، برای صلح جهانی یا فرهنگی کرده یا دیگر تلاشهای قابل توجه خصوصی یا عمومی انجام داده اند، اهدا می گردد.
اوباما طی بیانیه ای گفت که نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری نه تنها بالاترین افتخار غیر نظامی است، بلکه این مدال یک ادای احترام است به این ایده که همه ما، بدون توجه به اینکه از کجا آمده ایم، شانس بهتر کردن این کشور را داریم. این 21 نفر شامل دانشمندان، بشردوستان، خدمتگذاران مردم، فعالان، ورزشکاران و هنرمندان، آمریکا را به جلو رانده و الهام بخش میلیونها نفر در سراسر جهان در طول راهشان بوده اند. معماران قبلی برنده این نشان شامل میس ون در روهه (1963)، باکمینستر فولر (1983) و آی.ام.پی (1993) هستند.

فرانک گهری و مایا لین، برنده جایزه نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری اوباما

فرانگ گهری به خاطر نقش خود در تعریف معماری معاصر به استناد آثار مشهورش، تالار کنسرت والت دیسنی در لس آنجلس، خانه رقص در پراگ و موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا، توسط کاخ سفید مورد قدردانی قرار گرفت.

فرانک گهری و مایا لین، برنده جایزه نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری اوباما

مایا لین برای آثارش در معماری، مجسمه سازی و هنر منظر تحسین شده است؛ به ویژه طراحی بنای یادبود سربازان ویتنام در واشنگتن و همچنین فعالیتهای زیست محیطی اخیر که در پروژه جاری او با نام «چه چیزی گم شده است؟»  دیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *