جستجو
Close this search box.

طراحی ساختمانهای جدید دانشگاه کلمبیا در پردیس جدید منهتن توسط رنزو پیانو

رنزو پیانو در پردیس منهتن دانشگاه کلمبیا، دو ساختمان از جنس آلومینیوم رنگ شده با پنجره های بزرگ با هدف ارائه نور طبیعی و ارتباط ساختمان با شهر را طراحی کرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مرحله اول از پردیس جدید دانشگاه کلمبیا‍‍، شامل دو ساختمان می باشد که توسط کارگاه ساختمانی رنزو پیانو نزدیک به تکمیل است٬ و افتتاحیه بزرگ ساختمان برای بهار 2017 برنامه ریزی شد. مرکز علمی گرین و مرکز هنر لنفست که توسط جروم ال طراحی شده اند، اولین ساختمانهایی هستند که در طرح جامع پردیس دانشگاهی تکمیل خواهند شد. این طرح جامع طی همکاری رنزو پیانو با SOM شکل گرفته است.
مرکز علوم پایه با مساحت 4200 مترمربع بزرگترین ساختمانی است که تاکنون توسط دانشگاه کلمبیا ساخته شده و شامل پلان باز مناطق آزمایشگاهی، فضاهای تعاملی و فضاهایی برای جلسات و فضای مشترک است. نور طبیعی به وفور به عمق ساختمان از طریق دیوار شیشه ای دو جداره نفوذ می کند که با هدف حذف سر و صدای ناشی از مترو و پلهای بزرگراه مجاور طراحی شده اند. در سطح زمین مرکز سلامت عمومی، آزمایشگاه آموزشی، منطقه نمایشگاهی، خرده فروشی و رستورانها مردم را به استفاده از ساختمان تشویق می کند.

طراحی ساختمانهای جدید دانشگاه کلمبیا در پردیس جدید منهتن توسط رنزو پیانو

مرحله بعدی پروژه، منطقه ای به مساحت 5500 مترمربع شامل مرکز هنری لنفست و فضای انعطاف پذیر برای انواع فعالیتهای هنری را ارائه می دهد. این فضا شامل بیش از 370 مترمربع فضای نمایشگاهی بدون ستون، 150 صندلی برای تئاتر، فیلم و نمایشهای دیجیتال، یک فضای اجرای سازگار برای تولیدات تجربی و 4300 فوت مربع فضا برای سخنرانی و ارائه است. این فضا با 4 کاربرد اصلی دارای ابعادی با دو برابر ارتفاع بوده و خدمات و دفاتر در سطح اشکوب آن واقع شده اند. طراحی خارجی ستون مانند، بارها را بر سطح بیرونی ساختمان تقسیم کرده تا فضای داخلی باز و بدون ستون بماند.
ساختمان 8 طبقه در درجه اول از آلومینیوم رنگ شده پوشیده شده است که پنجره های دو جداره بزرگ با هدف ارائه نور طبیعی را در بر می گیرد. اگر چه طبقه همکف یک پرده خاص نازک لعابی کاملاً شفاف، برای اتصال به پردیس دانشگاه و ارائه دید به فعالیتهای درون بنا، نصب شده است. رنزو پیانو مرحله بعدی طرح اصلی پردیس شامل ساختمان سوم با مساحت 520 مترمربع را طراحی کرده است که شامل انجمن دانشگاه و مرکز همایشهای علمی است که در حال حاضر در دست ساخت است و انتظار می رود تا سال 2018 به پایان برسد.
مراحل آینده پروژه شامل استفاده مجدد تطبیقی از چندین ساختمان صنعتی سابق شامل یک کارخانه خودرو متعلق به استودبیکر موتور و یک مرکز لبنی متعلق به مزارع شفیلد است. همه ساختمانهای پردیس در نهایت از طریق یک سیستم زیرزمینی منتهی به نیروگاه به مساحت 700 مترمربع به هم متصل خواهند شد که برای همه ساختمانها، برق، آب سرد و بخار با فشار بالا را ارائه خواهد داد. رنزو پیانو اعتقاد دارد که زیرزمین یکپارچگی میان ساختمانهای مختلف را ایجاد می کند، اما روی زمین ساختمانها متعلق به دانشگاه و شهر است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *