جستجو
Close this search box.

رستوران بریکس

رستوران بریکس در بریسانون ایتالیا، نقطه عطفی در پارک لیون و مکانی آرام با سازه ای چادری شکل از جنس فولاد کورتن برای ارتباط با آب ایجاد کرده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

معمار این اثر معتقد است که بنای تندیس گونه در بریسانون ایتالیا، نقطه عطفی در پارک لیون و مکانی آرام برای رستوران و بار بریکس ایجاد کرده است.رستوران جدید بریکس، در پارک لیدوی بریسانون در کشور ایتالیا واقع شده که در نهایت محوطه سبز در مرکز شهر را بهبود بخشیده است. این بنا به گونه ای است که گویا با طبیعت اطرافش منطبق شده است. یک نمونه ساده، اما خمیر شکل که همانند یک قیف به صورت هوشیارانه به سمت دریاچه گسترده شده است و از بعد بصری از لبه های دریاچه و نیز از دو طرف با درختان شیپوری سود برده است. این بنای چادری شکل، ساختار اصلی مجموعه را تشکیل داده است که جاذبه تازه ای را در پارک ایجاد کرده است. رستوران جدید بریکس در پارک لیدو، از طریق فعل و انفعالات فضایی در یک حجم مکعبی فشرده شده است و در آن تسهیلات خدماتی نیز قرار گرفته است.
رستوران بریکسطرح توسط یک بنای تندیس گونه شناسایی می شود که مانند پوشش خیمه ای سقف رستوران جدید را در بر می گیرد و از طریق پنجره های شیشه ای بزرگ از نظر بصری به سمت دریاچه گسترش می یابد. این ساختمان به عمد به دریاچه نزدیک شده است. در زیر سقف معلقش، یک منطقه حفاظت شده خلق گردیده است که توسط یک تراس بزرگ معلق روی دریاچه ادامه یافته است و در نتیجه منجر به ارتباط بصری رستوران با آب شده است. “پوشش خیمه ای” در تعامل با بادبان بالای تراس فضای منحصربفردی را در پارک خلق کرده است. پنجره های وسیع شیشه ای موجب شده اند که از داخل، مناظر اطراف دیده شود و همچنین فضای خارج با فضای داخلی به صورت یکپارچه عمل کنند تا تجربه ای جدید برای بیننده حاصل گردد. این حجم توسط الیاف فولادی پوشش داده شده است که پوسته زیبایی برای رستوران زیرین فراهم آورده است. در شب ساختمان تداعی کننده فانوس و دریاچه تبدیل به آیینه می شود.
فولاد کورتن ماده ای است که برای پوشش دهی استفاده شده است تا ایده یکپارچه سازی ساختمان و فضای اطراف را دنبال کند. بنابراین صفحات فولادی مشابه برگ برش خورده، در نهایت سقف برگی شکل پوشش سازه را تشکیل داده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *