جستجو
Close this search box.

پارک ساحلی برانشاییر در اسلو

پارک برانشاییر در شهر اسلو و درسایتی پساصنعتی، پراهمیت و شورانگیز در کنار آب ساخته خواهد شد و بزرگترین فضای بازعمومی در طرح شهرک جدید فییورد خواهد بود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پارک برانشاییر (Brannskjær) در منطقه فیلیپستاد (Filipstad) در شهر اسلو و در سایتی پساصنعتی، پر اهمیت و شورانگیز در کنار آب ساخته خواهد شد و برای مدت زمان مدیدی بزرگترین فضای باز عمومی در طرح شهرک جدید فییورد (Fjord) خواهد بود. گروه LINK Landskap این پارک عمومی را برای کارفرمای پروژه، مقامات بندر اسلو، طراحی کردند تا اهداف و تمایلات خود را در سایت به عنوان پایه ای برای توسعه طراحهای آینده روشن کند. کاراکتر اصلی منظرین منطقه در نام پارک، برانشاییر منعکس شده است. واژه برانشاییر مجموعه ای از سنگهای بیرون زده یا جزیره های کوچک در سواحل فیلیپستاد را تشریح می کند. این صخره ها به عنوان بخشی از گستره بندر در اواسط قرن 19، مدفون شده بودند.
فیلیپستاد دارای تاریخ صنعتی غنی و به عنوان یکی از مهمترین مراکز نروژ برای واردات مواد غذایی است. همچنین این شهر دارای سابقه استفاده از حمامهای دریایی و برجهای پرش است. پیشنهاد گروه طراحی برای پارک برانشاییر بین این دو تاریخ همراستا قرار گرفته است. کاراکتر اصلی منظرین در منطقه و نقش آن در آینده به عنوان یک فضای باز عمومی قابل توجه که به طور مستقیم در مجاورت کسب و کار منطقه مرکزی اسلو قرار گرفته است. طرح منظر برای پارک برانشاییر، تحت تاثیر یک مفهوم جهانی است که از تغییر سایتهای پساصنعتی در مجاورت آب به واسطه یک سری از پروژه های پیشین شکل می گیرد پارک پیراما (Pirrama) در سیدنی استرالیا، اسکله یخی و حمامهای دریایی در کپنهاگ دانمارک، هر دو پروژه های شناخته شده ای هستند که می تواند به طراحی در زمینه و مفهوم، با توجه به اصول شناخته شده منظر و طراحی شهری در برنامه ریزی سایت و مقیاس انسانی کمک کند.
پارک ساحلی برانشاییر در اسلویکی از اصول اصلی در پشت طراحی منظر، حفظ و تقویت لبه اسکله فعلی است که یک محور مهم بین محلات مجاور ایجاد می کند. این مهم از طریق جابجایی بخشی از زمین اصلاح شده به بخش جنوبی سایت که امروزه تنگه متمایز و مشخصی را شکل می دهد، به دست آمده است. حذف و جایابی سایت این زمین به ایجاد یک جزیره جدید و یک کانال و همچنین یک ساحل جدید منجر می شود. کاراکتر منظر بومی این سایت، در مجمع الجزایری هست که توسط تغییر ماهرانه در ویژگیهای منظر موجود سایت گسترش پیدا کرده است.

تمرکز بر روی لبه

این سایت در حال حاضر دارای لبه ای به طول 750 متر در کنار آب است. گروه طراحی رویکردی را مبتنی بر ترویج یک ارتباط قوی بین پارک، کاربران و منظر آب در فیلیپستاد توسعه داده است. این تمرکز بر ایجاد یک چارچوب منظر که مجموعه ای از کیفیتهای منحصر بفرد تجربی را فراهم می کند، این اطمینان را به ساکنان اسلو می دهد که پارکی را خواهند داشت که به نقش خود به عنوان مهمترین اسکله فضای باز که به  طور مستقیم در مجاورت کسب و کار منطقه مرکزی قرار گرفته است، عمل خواهد کرد. این طرح منظر، دو اسکله بتنی موجود را به عنوان منابع تاریخی و همچنین برای اطمینان از حفظ برنامه های دریایی در سایت حفظ می کند، ارتباطات مسیرهای کشتیرانی در آینده به CBD و مجمع الجزایر اسلو و به علاوه تخصیص اسکله به کشتیهای تاریخی، باعث شهرت ویژگی دریایی این سایت در آینده خواهد شد.

گردشگاه هاربر

تفرجگاه، لنگرگاه و پلازای شهری، اتصال بین مناطق جدید فیلیپستاد و فییورد را تسهیل خواهد کرد. طراحی میدان، اختلاف ارتفاعی موجود را از طریق ایجاد مناطق پر جنب و جوش برای زندگی عمومی به وسیله آب به پتانسیل تبدیل خواهد کرد. یک فواره بزرگ هویتی منحصر بفرد به میدان خواهد بخشید و فرصتهایی را برای بازی با آب فراهم خواهد کرد.
منطقه جدید ساخته شده از الوار در مجاورت گردشگاه هاربر به عنوان یک عنصر میانی عمل می کند که تنوع و جذابیت را در یک ناحیه گذار بین شهر و آب ایجاد می کند. این منطقه ساخته شده از الوار، فرصتی را فراهم می کند که مردم در قسمتهایی با خیال راحت بنشینند و بر روی سطوح صاف با دیدی بدون مانع از مناظر آبی اطراف لذت ببرند.

حمام دریایی

یک شبکه از حمامهای نوساز ارتباط جدیدی را با آب ایجاد خواهند کرد – درست در مرکز شهر، حمامهای دریایی به یک مقصد هیجان انگیز در طول ماههای تابستان بدل خواهند شد که در آن مردم می توانند استحمام، شنا، تفریح و شیرجه را انجام دهند، آفتاب بگیرند و غواصی کنند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *