جستجو
Close this search box.

ضرورت تغییر در شهرهای امروزی

شهرها و رشد آنها تاثیر بسزایی در همه ابعاد زندگی انسان گذاشته اند و برای برون رفت از بحرانهای زیست محیطی باید در شهرهای آینده تغییر بنیادی اعمال شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

رشد شهرنشینی در جهان، تنها دارای نکات مثبت نیست. سهولت زندگی در شهرها، سبب بروز مشکلات زیست محیطی و البته بیماریهای بسیار زیادی شده است. نبود تحرک و استفاده بی رویه از ماشین در شهرها بر گسترش این عوامل تاثیر گذاشته است. در وهله اول بودن ارتباط بین شهرها و بیماریهای انسان کمی دور از ذهن است. اما نگاهی گذرا به آماری که در اجلاس شهرها، تغییر دهنده دیابت، ارائه شده است، در می یابیم که شهرها و رشد آنها تاثیر بسزایی در همه ابعاد زندگی انسان گذاشته اند و برای برون رفت از این بحران باید، در شهرهای آینده تغییراتی بنیادین اعمال شود.
آمارهای هشدار دهنده ای زیر در این اجلاس ارائه شد که نشان دهنده نقش لاینفک شهرها در آینده جامعه است:

  • دو سوم کسانی که دیابت دارند، در شهرها زندگی می کنند.
  • یک سوم بزرگسالان در مکزیکو سیتی دچار چاقی هستند.
  • در کپنهاگ، تفاوت میانگین طول عمر در مناطق مختلف شهرستان، بیش از 7 سال است.
  • فقط یک درصد از نیروی کار در هاستون، پیاده به سر کار می روند.
  • هوای تیانجین در چین، تنها 9 روز در سال پاک است.
  • شانگهای با سرعت 5 سانتیمتر در سال غرق می شود.

به طور خلاصه، از جمله نکات مهم اجلاس این بود که ماموریت معماران منظر برای ساختن شهرهایی که کیفیت زندگی بهتری را تضمین می کنند، امری ضروری است. به زبان ساده، روابط ما با محیط مصنوع اطرافمان، نیاز به یک بازبینی و تغییر عمده دارد. مشکل تنها در مدل نقشه و طراحی شهری فعلی نیست، بلکه با مردمی است که به محیطی شهری تمایل دارند که تامین کننده یک زندگی خوب نیست.
cities-changeبا توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر در مناطق شهری زندگی می کنند، شهری سازی چالشی است که به توجه و ملاحظات فوری نیازمند است. طراحان به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. این نشست همچنین یادآور این نکته بود که همکاری متقابل و نوآوری در زمان درگیر شدن با یک مساله جهانی مانند شیوه زندگی که منجر به شیوع بیماری دیابت می شود، چقدر مهم است. یک محرک تصمیم گیرنده در برنامه ریزی شهری، تنها با ایجاد سلامتی در مردم (جسمی، اجتماعی و روانی) می تواند شانسی برای رشد نسل آینده بسازد. تخصص های گوناگون همه در کنار هم، توانایی و دانش مورد نیاز برای ساختن محیطی را دارند که از زندگی سالمتر حمایت می کند، شبکه های ارتباطی اجتماعی را پرورش می دهد و بهترین استفاده را از منابع طبیعی زمین را توصیه می کند.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *