جستجو
Close this search box.

تاثیر مناظر گیرا و جالب توجه بر میزان پیاده روی هفتگی مردم

مطالعه ای در استرالیا بیانگر این است که مناظر گیرا و جالب توجه شامل زیبایی، سبزینگی و نورپردازی در شب، با افزایش میزان پیاده روی هفتگی مردم در ارتباط هستند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


weekly-walkingمطالعه ای که در نیوساوت ولز (New South Wales) در استرالیا بر روی افراد بالغی که از لحاظ جسمی غیرفعال بودند، انجام گرفته، بیانگر این است که مناظر گیرا و جالب توجهی که شامل زیبایی، سبزینگی و نورپردازی خوب در شب هستند، با افزایش میزان پیاده روی هفتگی توسط مردمی که در برنامه توسعه پیاده روی شرکت کردند، در ارتباط بوده اند. عوامل محیطی دیگری که به نظر می رسید تاثیرات مثبتی داشته باشند عبارت بودند از: حس امنیت برای پیاده روی در شب و نحوه دسترسی به مقصدهای نزدیک همچون مغازه ها و فروشگاهها.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Merom, Dafna, Adrian Bauman, Philayrath Phongsavan, Ester Cerin, Mazen Kassis, Wendy Brown, Ben J. Smith, and Chris Rissel. (2009). Can a motivational intervention overcome an unsupportive environment for walking – findings from the Step-by-Step StudyAnnals of Behavioral Medicine 38(2), 137-146.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *