جستجو
Close this search box.

تاثیر عوامل مختلف بر میزان خنکی پارکها به عنوان جزایر خنک

میزان خنکی پارکها به عنوان جزایر خنک توسط نواحی که درختان و بوته ها کاشته شده اند، تعیین می شود. همچنین پارکهایی با اشکال نامنظم و نواری خنکی کمتری دارند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


park-cool-islandپژوهشی در شهر ناگویا (Nagoya) در ژاپن حاکی از این است که پارکها به عنوان جزایر خنک تنها زمانی تاثیرگذار هستند که بزرگتر از یک محدوده مشخص (2 هکتار در این پژوهش) باشند. (جزایر خنک، پارکهایی هستند که حداقل 1 تا 2 درجه سانتیگراد خنکتر از فضاهای شهری پیرامون خود باشند). این پژوهش همچنین بیانگر این است که شدت و میزان خنکی این جزایر عمدتاً توسط نواحی که درختان و بوته ها کاشته شده اند، تعیین می شود. همچنین میزان خنکی در پارکهایی با اشکال نامنظم و نواری دارای شدت کمتری است.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Cao, Xin, Akio Onishi, Jin Chen, and Hidefumi Imura. (2010). Quantifying the cool island intensity of urban parks using ASTER and IKONOS dataLandscape and Urban Planning, 96(4), 224-231.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *