جستجو
Close this search box.

فضای بازی کودکان در آلفورتویل

نتایج تحقیقات تیم طراحی اسکیپ لیببر بر روی آموزش کودکان و ادراک آنها از فضای بازی، توسعه برنامه ای را فراهم کرده که به فضای بازی مخصوص خردسالان می پردازد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

تحلیلها و تحقیقات انجام شده توسط تیم طراحی اسکیپ لیببر (Espace Libre) آموزش کودکان و ادراک آنها از فضای بازی، امکان توسعه برنامه ای را فراهم کرده که بر فضای بازی مخصوص خردسالان متمرکز است. فضای گسترده ای با مساحت تقریبی 1900 مترمربع که آگاهانه و با دقت به جزئیات پرداخته و به سه بخش تقسیم شده است؛ یک قطعه زمین، یک بخش در ارتفاع بالاتر برای بزرگسالان و یک منطقه مرکزی طراحی شده برای کودکان. توپوگرافی سایت از سطوحی با ترازهای ارتفاعی مختلف تشکیل شده (ترازهای تیراندازی به رنگ قرمز، شیبها، گودالها و …) که در بر گیرنده مصالح بسیار متفاوت (بتن فشرده، خاک نرم، آسفالت، چمن) در رنگهای مختلف (قرمز، بژ، آبی، زرد، سبز، قهوه ای و …) با بافتهای متغیر (سخت، برجسته، نرم و …) و پوشش گیاهی انبوه (درختان، درختچه ها، چمن، درختان همیشه سبز و …) است و امکان رشد و تکامل کودک را در محیطی پویا و مهیج فراهم می کند.
toddlers-playgroundدر نهایت با ایجاد یک فضای متنوع، یک زمین بازی برای خردسالان ساخته شد. امروزه، آلفورتویل (Alfortville) مبدع و آغازگر یکی از بزرگترین فضاهای تفریحی عمومی برای کودکان نوپا است. به منظور برخورداری کودکان از تمامی اجزای فضا مثل زمین، گیاهان، نور، رایحه، رنگ و صدا، این زمین بازی از وسایلی برای بازی استفاده کرده که صدای خش خش و شفافی نور را به کار می گیرد. به علاوه این زمین از یک پالت گیاهی برخوردار است که حواس را درگیر می کند و از گیاهان بومی استفاده کرده است. این گیاهان به گونه ای در کنار هم نشسته اند که ترکیبی دلنشین از رایحه های مختلف ایجاد کرده اند. مجموعه گیاهان، حواس کودکان خردسال را از طریق تماس با گیاهان علفی مختلف بر می انگیزد که از بین آنان می توان به ارزن، اسطوخودوس، پونه، گل شاه پسند برای حس بویایی و مریم گلی، نعناع و آویشن برای حس چشایی اشاره کرد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *