جستجو
Close this search box.

طرح توسعه زمینهای کشاورزی در نوو سیبیرسک روسیه

این طرح جامع برای زمینهای موسسه تحقیقات کشاورزی تهیه شده و هدف آن، ایجاد یک منطقه شهری صمیمی است که با تحولات بلندمرتبه سازی در روسیه در تضاد است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این طرح جامع بخشی از سه سایت در جنوب غربی نوو سیبیرسک است که عمدتاً توسط زمینهای موسسه تحقیقات کشاورزی احاطه شده است. هدف از این پروژه، ایجاد یک منطقه شهری صمیمی است که ترکیبی از ساختمانها، مناظر صمیمی و فضاهای عمومی مشترک باشد و با تحولات بلندمرتبه سازی در روسیه در تضاد است. طرح با چارچوب موجود در پلان تایید شده محلی که به شکل دایره است، تناسب دارد اما از طریق یک فضای عمومی متفاوت و شبکه ای منظرین بازسازی شده است. این فضای باز از لایه های مختلف تشکیل شده است که در مقیاسهای متعدد عمل می کند. آنها در کنار هم، با سلسله فضاهای فردی و عمومی، از بلوک تا منطقه شهری و منظر محلی منطقه قرار می گیرند.
این استراتژی با حفاظت از تکه زمینهای جنگلی موجود، ایجاد مکثهای طبیعی در توسعه شهری و اتصال به منظر اطراف آن آغاز می شود. این حلقه سبز، به عنوان یک پارک مدور، زمینهای جنگلی را با محدوده منظر عمومی ادغام می کند که موجب اتصال کل منطقه می شود. این حلقه از نوارهای سبزی عبور می کند؛ این نوارها، پارکهایی خطی هستند که همچون عواملی هویت بخش در هر محله، از میان بلوکهای شهری گذر می کنند. این نوارها عامل ایجاد پیوند با حیاط های فردی هستند که فضاهای خصوصی محصوری را برای هر بلوک ایجاد می کنند.
vaskhnil-master-plan
ساختار اصلی این فضای عمومی، موضوع کشاورزی را به عنوان اصل فضاسازی در روشهای مختلف معرفی می کند. حیاط ها همچون باغهای گیاهی برای بلوکها، نوارهای سبز باغهایی برای محله و پارک مدور، پارکی سازگار با محیط زیست برای منطقه شهری است. تولید مواد غذایی در ارتباط با طبیعت، داستان توسعه های جدید را بازگو می کند و به تاریخ غنی سایت به عنوان آموزشگاه علوم کشاورزی می افزاید. طراحی حیاط ها بخشی از طرح جامع و منطقه شهری جدید است. اولین فاز شامل طراحی حیاط ها، به عنوان بخشی از استراتژی فضای باز برای تمام منطقه است. تاریخ کشاورزی این سایت به عنوان منبع الهامی برای سازماندهی فضاهای عمومی اصلی استفاده شده است.
در مناطق تولید شراب، گلهای رز در باغهای انگور کاشته شده اند. حشراتی که به انگورها آسیب می زنند، گلهای رز را بیشتر از انگور دوست دارند به طوری که اول به سراغ آنها می روند. آلوده شدن آنها، برای شراب ساز نشانه ای جهت حفاظت از گیاهان خود است. گل رز هم عاشقانه بودن و هم کاربردی بودن را به ساختار کارکردی تاکستان اضافه می کند. در کنار زمینهای تولیدی، حیاط ها با ساختار فضایی بسته طراحی شده است. عناصر یکسان در  قالبهای مختلف در تمام حیاط استفاده شده اند. ابزارها با مرزها سر و کار دارند و مسیرها و فضای سبز، طرح کاشت را سازماندهی می کنند. در کنار استفاده از گل رز در باغهای انگور، این محصولات فوق العاده، جنبه های عملکردی و هویت فضایی را ترکیب می کنند؛ زمینهای بازی بر اساس شکل پروانه ها که در باغهای انگور به گلهای رز جذب می شوند، طراحی شده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *