جستجو
Close this search box.

پارک پاکتی خیابانی بالفور

پارک خیابانی بالفور پارکی کوچک در مقیاس همسایگی در سیدنی است که بر اساس هندسه موجود خیابانهای محلی و بسته شدن بخشی از خیابان بالفور طراحی شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پارک خیابانی بالفور، پارکی کوچک در مقیاس همسایگی در سیدنی است که بر اساس هندسه موجود خیابانهای محلی و بسته شدن بخشی از خیابان بالفور توسط جین اروین طراحی شده است. خیابان بالفور دارای کیفیت بالایی از مواد مانند آجر، سنگ و بتن است. آجر به عنوان یک نمونه تزئینی متوسط در یک سری از رنگها و الگوهای الهام گرفته شده از کیفیت مصالح ساختمان کارخانه آبجو سازی، تراس کارگران و ساختمانهای کارخانه قدیمی که پس زمینه تاریخی دارد، استفاده می شود. عناصر بتنی برای تکمیل سطوح بافت آجری و آوردن الحاقات مدرن در سراسر محله و القای حس معاصر به پارک است.
سطوح پارک در هر دو مرحله ایده پردازی و اجرا به ظرافت طراحی شده اند. ابعاد آجر و سهولت جابجایی آنها، طراحی و کیفیتی دست ساز را برای پارک امکانپذیر ساخته است است که همزمان آن را قوی و بی انتها کرده است. ویژگی شاخص این طرح آجر مرطوب است که به عنوان یک نقطه جمع آوری برای سر و صدا از خیابانهای بالاتر از پارک عمل می کند و یک ارتباط بصری را بین حرکت و رفتار آب با محیط قدیمی و جدید شهری شکل می دهد. آجر مرطوب از سطح پیاده رو به آرامی به شکل نیمه یک پیپ به سمت پایین انحنا پیدا می کند که موجب شکسته شدن آن در امتداد طول و ایجاد یک تالاب کوچک می شود. پیاده روی مسیر برای شکستن سطح دستکاری شده است و به شکل امواج در جریان آب ساخته شده است. روشنایی منحصر به فرد در امتداد مسیر جهت گیری و اشتیاق را در طول روز و شب فراهم می کند.
balfour-street-pocket-parkمجموعه ای از آجرهای مختلف و متضاد اما مکمل، سطح اصلی پیاده رو پارک را شکل داده اند. آجر برای شکل دادن یک الگوی ظریف در پیاده راه و ارتباط دادن آن با روشهای آجر چینی سنتی استفاده شده است. این ترکیب بافتی غنی از رنگ و الگو را ایجاد کرده است. سنگ فرشهای مختلف در پایان با تمام مصالح مورد استفاده در پارک و اطراف آن در داخل پارک به هم می رسند. ماسه سنگ و آجر از ساختمانهای میراثی در سایت کارخانه، لبه های جدول قدیمی و قطعات شیشه ای که به بطریهای استفاده شده توسط کارخانه هستند در پارک استفاده شده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *