جستجو
Close this search box.

رابطه میان شاخصه های فضای باز محلی با کیفیت زندگی سالمندان

یافته های تحقیقی حاکی از آن است که سالمندانی که فضاهای باز با شاخصه های مطلوبیت و امنیت را در فاصله مناسبی در همسایگی خود دارند، زندگی رضایت بخش تری دارند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


quality-of-life-for-older-peopleبر اساس یک تحقیق در بریتانیا دریافته اند که شاخصه هایی همچون مطلوبیت فضا و امنیت پیرامون فضاهای باز و همچنین فاصله از آنها با رضایتمندی از زندگی در افراد سالخورده در ارتباط است. یافته ها حاکی از آن است که افراد سالخورده ای که فضاهای باز مطلوب و امنی در همسایگی خود دارند و این فضای باز در فاصله مناسبی از آنها واقع شده، زندگی رضایت بخش تری نسبت به دیگر افرادی که از این امکان برخوردار نیستند، دارند.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Sugiyama, Takemi, Catharine Ward Thompson, and Susana Alves. (2009). Associations Between Neighborhood Open Space Attributes and Quality of Life for Older People in BritainEnvironment and Behavior, 41(1), 3-21.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *