جستجو
Close this search box.

جاذبه سبز در مرکز فرهنگی بیجیو

مرکز فرهنگی بیجیو تجربه ای است که به بررسی اینکه چگونه معماری ناحیه ای می تواند با به تصویر کشیدن شهر معاصر با یادبودهای فرهنگی اش پل بزند، می پردازد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مرکز فرهنگی بیجیو تجربه ای است که به بررسی و مشاهده اینکه چگونه معماری ناحیه ای می تواند با به تصویر کشیدن شهر معاصر با یادبودهای فرهنگی اش پل بزند، می پردازد. این بنای معماری طراحی شده توسط شرکت گراویتی گرین یک مرکز فرهنگی محلی است که شامل یک سالن تئانر، یک سالن نمایش، یک کتابخانه، مرکز آموزشی و انواع فضاهای فعالیتی در محیط داخلی و بیرونی است. این طراحی از طریق بکارگیری سلسله مراتب فضایی، توده حجم ساختمان و تجسم مقیاسهای رسمی و ریتم، برای باز تفسیر فضای محلی شهر در زمینه معاصرش هدف گذاری شده است.
beijiao-cultural-centre

ایده و روشهای طراحی منظر

طراحی مجموعه با الهام از سبک سنتی و محلی انجام شده است. با کنار هم قرار دادن و چینش فرم و بافت معماری نوستالژیک و مینیمالیسم معاصر و گسترش فرم منظر و ارتباط آن با معماری، یک ترکیب هماهنگ به دست آمده است. با مفهوم معمارانه ای از تخلخل ساختمانها به صورت استراتژیکی در طول چهار لبه سایت مستطیل شکل، یک قلمروی عمومی وسیع و باز سبز در مرکز شکل گرفته است و از این رو احساس باز بودن و تشویق به رفت و آمد متفاوت بازدیدکنندگان انجام شده است. مفصل بندی صفحات و دیوارهای مشبکی با جزئیات خارق العاده ای از آجر ساخته شده است، موجب افزایش شفافیت از طریق اتصال اتاقهای داخلی و ایوانها به دسترسیها و دالانهای منظرین طراحی شده خارجی شده است. چنین رویکردی با نفوذ استحکام فیزیکی را می شکند و باعث دوباره رخنه کردن فرهنگ به زندگی روزانه مردم می شود. چنین مفهومی توسط یک سری از استخرهای منعکس کننده و کاشت بامبو که محیطی شاعرانه و حس سکوت را خلق می کند، افزایش یافته است.

ارزشهای طراحی
  • احترام فراوان و ارجاع به تاریخ محلی که برعملکرد معمارانه مجتمع تاکید دارد.
  • تفسیری معاصر از مشخصه های معماری محلی
  • استفاده از مصالح قابل بازیافت و روشهای ساختی با اهمیت تاریخی و فرهنگی
  • ایوانها و گالری هایی در فضای باز که از داخل گسترش یافته اند، تجربه ای جامع داخل – خارج را برای تماشاکنندگان شکل داده اند.

برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *