جستجو
Close this search box.

طراحی محوطه ایستگاه راه آهن تمپلوو

هدف از طراحی منظر محوطه ایستگاه راه آهن تمپلوو، علاوه بر حضور افراد در سایت، احیاء و ارائه چهره ای نو از این مکان با قابلیت دسترسی و نظام مندی بهتر است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ایستگاه راه آهن تمپلوو که در قلب یک شبکه ارتباطی وسیع قرار گرفته، به مرکز اصلی مبادله تبدیل شده است. این راه آهن زیرساختی مهم در کلان شهر لیل در شمال فرانسه به شمار می رود. هدف اصلی این طرح، علاوه بر پاسخگویی به رشد ثابت حضور افراد در سایت، احیاء و ارائه چهره ای نو از این مکان با قابلیت دسترسی بیشتر و نظام مندی بهتر است. ضمن اینکه این ایستگاه برای همه قابل دسترس است تمرکز خود را بر مدیریت انواع حمل و نقل شهری از طریق هماهنگی و وحدت ترافیک نرم، حمل و نقل الکتریکی و توجه به حمل و نقل عمومی و فردی قرار داده است.
نقطه آغازین و هدف مدیریت پروژه، بکارگیری نشانی خاص و متناسب با عصر حاضر بود تا بدین وسیله سرمایه گذاریهای خلاقانه و نو را جذب نمایند و محیطی دلپذیر برای تمامی کاربران فراهم کنند. با الهام گرفتن از فضای راه آهن، سایت به سه قسمت تقسیم شد:

  • جلوخان ایستگاه
  • مرکز مبادلات
  • پارکینگ اتومبیلها

جلوخان، توسط مکان عمومی خوشامدگویی که باغچه ای محصور دارد شاخص شده و توسط نیمکتی به بخشهای مختلف تقسیم شده است. مرکز مبادلات شکلی بینابینی از کاربردها و جریانهای عبور و مرور دارد.  پارکینگ اتومبیلها که ظرفیت 250 خودرو را دارد، همچون تداومی از منظر در شهر درک می شود.

templeuve-01

پروژه، آگاهانه یا ناآگاهانه، تمامی روابط بین مسافر و دنیای ریلی را ارتقاء می بخشد. اختلافات سطوح در باغچه، سکوی قطار را به خاطر می آورد. نیمکت 42 متری، یادآور طول قطارها و صندلیها در گذشته است. خطی بودن پوششها و سازماندهی پالتهای گیاهی حس سرعت را منتقل می کنند. تمام پروژه بر عناصر هویتی تمرکز دارد؛ عناصری از قبیل تیغه های فلزی روی زمین که ریلها را یادآور می شوند و مدلی از نورپردازی که طرح تیرهای سلسله وار قطار برقی را به ذهن می آورد. این پروژه بخشی از یک ابتکار عمل در توسعه پایدار است که با عزم و اراده و رویکرد مشارکتی همه عاملان همراه است. عاملانی که روشهای جایگزین بهسازی از قبیل تجهیزات روشنایی ذخیره کننده انرژی، طرح مدیریت فضاهای سبز و حواشی وسایل نقلیه الکتریکی را تحقق می بخشند. این خدمات نقطه اساسی در این نوع پروژه، بافت و منطقه است که برای اولین بار شاتل رایگان بین شهری و همینطور یک مسیر جدید دوچرخه سواری همراه با پارکینگی امن برای دوچرخه را ایجاد می کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *