جستجو
Close this search box.

راه حلهای پایدار در پروژه توسعه دانشکده استرلا

استودیو معماری منظر کالول شلور، طرح توسعه دانشکده استرلا را با تمرکز بر ارتباط سازه و منظر اطراف و پایداری در برابر اقلیم گرم و خشک منطقه ارائه کرده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

طراحی موفق منظر، ما را به سمت ملاحظات نیازهای مشتری، مشخصات سایت، خلاقیت، ارزشهای افزوده، بودجه، ضرب العجل ها و … می برد. در میان پروژه های پایداری که ارزشهای تاریخی و فرهنگی مجموعه های اطراف را بیان می کنند؛ وقتی هدف، خلق محیطی پرمعنا، آموزشی و جذاب برای دانش آموزان باشد و سایت نیز در آب و هوای داغ صحرا واقع شده باشد، مسائل پیچیده تر می شوند.

توسعه دانشکده استرلا و ساخت و سازهای جدید

دانشکده انجمن کوهستانی استرلا ساخت و ساز تالار کتابخانه استرلا و مرکز همایش را در سال ۲۰۱۳ کامل کرد. کل پروژه بر روی پایداری هر دو عنصر سازه و منظر اطراف تمرکز دارد. پروژه توسعه برای ترکیب شدن با محوطه دانشگاه از یک سری فضاهای باغی مرتبط استفاده کرد که سبب تبدیل آن به بخش اساسی فضای باز دانشکده شد.
کالول شلور (Colwell Shelor)، استودیو معماری منظری بر اساس افسانه ققنوس است که محیط های پر طراوت و منحصر بفردی را خلق می کند. آنها به خواسته های مشتری، همچنین مجموعه خواسته های اکولوژیکی و فرهنگی برای پروژه پاسخ می دهند. این شرکت معماری منظر به همراه استودیوی معماری بایر (Bauer) برای پیاده سازی رویکردی متفاوت خود در زمینه ارتباط بین ساختمان و طراحی منظر، تیمی را تشکیل دادند.کانسپت طراحی ساختمان یک پاویون مرکزی است تا به عنوان پس زمینه ای برای باغهای اطراف استفاده شود.

چالشهای اقلیم گرم

اگر هر پروژه یک کلمه کلیدی برای توصیف داشته باشد، در مورد پروژه دانشکده انجمن کوهستانی استرلا، این کلمه حتماً پایداری است. وقتی پایداری در زمینه سبزینگی و نوع گیاهان کاشته شده مطرح می شود، صحرای داغ آریزونا عاملی محدود کننده است که منجر به یافتن راه حلی برای استفاده کم از آب بر اساس استفاده از آب غیرفعالی که  مکمل آبیاری است، می شود. شکل زمین به جریان آب از نقاط بالا به پایین برای جمع آوری و انتقال و همچنین بکارگیری جوی ها به عنوان عنصر جدا کننده برای خلق فضاهای صمیمی تر کمک می کند.
آب باران سقف در داخل تعدادی مخزن طبیعی که مقدار کنترل شده ای از آب را در یک سری کانالها و نهرها پخش می کنند، جمع آوری و ذخیره می شود. طراحان راه حل منظرینی با نیاز به نگهداری و تعمیر کم اتخاذ کرده اند که شامل استفاده کم از آب، کاشت گیاهان متناسب با اقلیم و آبیاری قطره ای می شود. تقریباً تمام گونه های گیاهی – به جز برخی که نیاز به هرس دارند – نیازی به نگهداری ندارند.

راه حلهای پایدار پروژه توسعه دانشکده استرلا
استفاده از گیاهان سازگار با اقلیم و جمع آوری آب باران به عنوان راه حلهای پایدار

گیاهان در روشی خلاقانه برای سایه اندازی بر روی مکانهای آفتابی، تفکیک فضاهای مختلف از یکدیگر، برجسته سازی احجام و پوشاندن مکانهایی که برای یک تجربه کامل نیاز به کشف دارند، استفاده شده اند. نمای تاریک کتابخانه یک تضاد و داربست دائمی برای ارکید زرد و درخت مو فراهم آورده است که روی ساختمان سایه اندازی می کند. گونه های دیگر گیاهان مانند اقاقیا برای برجسته کردن ورودی در یک مسیر مبهم استفاده شده اند.
یک فضای استراحت در کنار پاویون قرار گرفته است که علاوه بر خلق تجربه بودن در باغ، تنوع گسترده ای از فعالیت از مطالعه فردی تا کارهای گروهی ارائه می دهد. سطح چمنی بزرگ در مرکز قرار گرفته و به عنوان یک صحنه (Stage) برای جشنهای فارغ التحصیلی و گردهمایی روزانه استفاده می شود. این فضا همچنین برای بازیهای غیررسمی و اتفاقات بزرگتر از قبیل پخش فیلم در محیط بیرونی، فستیوالها و ورزشهای گروهی مناسب است.
به جهت به رسمیت شناختن تعهد محیطی و کمک به پایداری کلی منطقه، این دانشکده جایزه CRESCORDIA را برای توسعه سایت و منظر در بخش عمومی جوایز محیطی زیست برتر آریزونا در سال 2014 دریافت کرد. این پروژه برای درک صحیح خود از خرد اقلیم و اجرای راه حلهای پایدار برای خلق محیط جذاب برای جامعه محلی بسیار تحسین شده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *