جستجو
Close this search box.

طراحی یادبود در پارک گردشگاهی شهر بزانسون

این اثر یادمانی در شهر بزانسون در شرق فرانسه؛ از قلعه تاریخی شهر و همچنین از سنگرهای جنگ جهانی اول الهام گرفته و قرار است پذیرای جشنهای یادمانی باشد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

طراحان فوبورگ در شهر بزانسون (Besançon) در نزدیکی مرز فرانسه؛ به دنبال ساخت “محل یادبودی” هستند که ترکیبی از عناصر بناهای باستانی موجود در شهر را داشته و همچنین بتواند پذیرای تمام جشنهای یادمانی شهر نیز باشد. مکان اولیه انتخاب شده برای این محل یادبود مقابل ایستگاه قطار و در مرکز پارک گِلاسی و در برج و باروی تاریخی ووبان است. سایت مذکور مکانی مسطح در وسط پارک است. مسیر پیاده ای که به این مکان می رسد، اختلاف سطح بین مکان سایت و ورودی را با برشی ساده شکافته است. دیواره های به وجود آمده علاوه بر تاثیرپذیری از باروهای طراحی شده توسط سباستین ووبان-مهندس قلعه سازی قرن ۱۷ فرانسه-، تداعی کننده سنگرهای جنگ جهانی اول هستند.
Remembrance Place in Glacis Parkطراحی دیوارهای محصور کننده گردشگاه و محوطه یادبود با جنس فولاد کورتن، هندسه نظامی و پیوستگی طراحی، گوشه های برج و باروها را به ذهن متبادر می کند. بر روی این دیواره های فولادی، نامهایی برش خورده است که در کنار یکدیگر سایه هایی از سربازان با مقیاس انسانی را در ذهن ایجاد می کنند. برای طراحی محل یادبود، ایده مستطیلی بزرگ با گوشه های تیز که به یک فرم پیچیده تغییر شکل داده یا چیزی شبیه انفجار، پیشنهاد شده است. مجسمه “انسان و کودک” اثر اوسمان سو (Ousmane Sow)، ضمن تکمیل کردن بنای یادبود، به شاخص کردن گذرگاه میانی برای ادای احترام به مفقودین در جنگ کمک می کند. عبور از این پیاده راه فعال میان ایستگاه قطار و مرکز شهر، فضایی خاطره انگیز را خلق کرده که تاریخچه و خاطرات را از گزند فرسایش های زمانی محافظت می کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *