جستجو
Close this search box.

باغ شهری بهترين جاذبه خيابان لوئيس

هیچ تابلو هشدار دهنده ای در سرتاسر زمينهاي باغ شهری وجود ندارد و فواره ها به استخرهايي براي تجمع بچه هايي كه هر روز به پارك سرازیر مي شوند، تبدیل شده اند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

با ورود به خيابان لوئيس، انتظار می رود شدیداً تحت تاثير قوس ورودي و اراضی ملی وسیع و خاطره انگیز جفرسون قرار بگیریم. يادبود آمريكا و بناي خاطره انگيز ملي آن در تاريخچه آمريكا بسیار مطرح است. يادگيري تاريخچه كشور آمریکا و به دست آوردن دانشي در مورد چگونگي پيشرفت توسعه غرب، هيجان انگيز خواهد بود. اما نکته مهم این است که با ورود به این خیابان در می یابید که جواهر جديد آن باغ شهری است؛ یک پارك شهري که در سال 2009 افتتاح شد و جديدترين چيزي است كه در ورودي بازار شهر ساخته شده است. از رودخانه مي سي سي پي و قوس ورودي آغاز می شود و به سمت غرب امتداد می یابد. تیم معماری منظر نلسون بايردولتز از ويريجينيا آنرا طراحي كرده اند که تاثير بسزایی در بافت شهری خيابان لوئيس و ورودي بازار دارد.

بازي آزاد و خوشایند

همراه با کاهش دما در بعداز ظهرها و در پايان روز، مردم به آرامي پاركها را پر مي كنند. خانواده ها با بچه هايشان در پارك بازي مي كنند و در اطراف فواره ها كه عمدتاً با هدف زيبايي شناختی طراحی شده اند، جمع مي شوند. در حالي كه در ديگر شهرها، معمولاً از شناكردن در فواره هاي پارك شهري جلوگيري مي شود، مسئولين باغ شهری اين شادي فرهنگي را به عنوان يك ويژگي پذیرفته اند و مردم نیز رفتار مناسبی از خود در برابر آن نشان می دهند.
هیچ تابلو هشدار دهنده ای در سرتاسر زمينهاي پارك وجود ندارد. فواره ها به استخرهايي براي تجمع بچه هايي كه هر روز به پارك سرازیر مي شوند، تبدیل شده اند. مردم در استخرها بازي مي كنند و نورپردازی خلاقانه، شبانه روز بر جذابیت فضا می افزاید. رقص نور طراحی شده استخرها هر شب به نمایش گذاشته می شود و با پرش آب فواره ها منظره زيبايي براي افرادي كه از زندگي شبانه لذت مي برند، پدید می آورد. زندگي  اجتماعي در کنار يكديگر در طول نيمكتهاي گرانيكي و سنگ آهك زرد سنتي، پياده روي پویا، دست در دست هم در حال لذت بردن از مجسمه هايي كه كل پارك را اعتبار مي بخشند، نمونه هايي از سرزندگی اجتماعی است. مجسمه ها در سرتاسر پارك جانمایی شده اند و تنوع و نوآوری در محيط شهري ایجاد می کنند. مجسمه سر از تن جدا شده، خرگوشهاي بزرگ سفيد، كشتي گيران سامو فلزي، اسبهاي بزرگ و … نمایش واقعي از تصاوير عظيمي را فراهم مي آورند كه براي مردم فضاهايي را براي تعامل ايجاد مي كند.
باغ شهری بهترين جاذبه خيابان لوئيساجراي طرح بسیار تاثير برانگيز است و براي کاربران تنوعي از بافتها، رنگها، صحنه ها و … را فراهم می کند. طرح و عناصر سازنده اش به عنوان انعكاس جغرافياي ناحيه به كار رفته اند. يك ديوار سنگي بلند، به عنوان پرتگاه رودخانه، هويت شهر را به عنوان شهر تپه اي نمایش مي دهد. مسيرهاي منحني و گرانيتي به شکل راههاي غيرمستقيم با پوشش گياهي در طول پارک طراحی شده اند و يادآور پيچ و خم هاي جريانهاي فشرده مسير آبي رودخانه مي سي سي پي هستند. تقريبا 75% گياهان از گونه های بومي هستند كه زیست بوم منطقه را به بازديدكنندگان نشان مي دهند و بسياري از شهروندان، به ندرت در زندگي روزمره شان آنرا تجربه كرده اند.
در طول سالهای گذشته كاركنان پارك سعي داشتند مشكل پيش روي جمعيت خرگوشهایی كه در پارك زندگی می کردند را حل كنند. بیش از 50 گونه گياه در این پارک کاشته شده بود که با توجه به اشتهاي زیاد خرگوشها، 20 نوع از آنها به طور كامل از بین رفتند. این پارك وضعیت اقتصادي مركز شهر را ارتقاء داده است. بيش از 15 درصد اجاره هتلها به خاطر شهرت زياد رستورانهاي افتتاح شده در 4 سال گذشته در نزديكی پارک رباد شده است. این پارک در حال حاضر مكاني در شهر ایجاد کرده است كه خانواده ها مي توانند در آنجا جمع شوند و از فشار ازدحام جمعيت توريستي بازدیدکننده در امان باشند. اکنون شهروندان مكاني را دارند كه متعلق به خودشان است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *