جستجو
Close this search box.

گردشگاه شهری پاریس متاثر از هایلاین نیویورک

پل آجری قدیمی در پاریس، نقطه شروعی برای یک گردشگاه الهام گرفته از پارک هایلاین نیویورک شد که تغییر قابل توجهی را برای شهر، شهروندان و گردشگران به وجود آورد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در شرق پاریس یک پل آجری متروکه و قدیمی، نقطه شروعی برای یک مسیر الهام گرفته شده است که تغییر قابل توجهی را برای شهر، شهروندانش، گردشگران و در گستره ای وسیعتر برای معماران منظر به وجود آورده است. گردشگاه موردنظر از پارک معروف هایلاین در شهر نیویورک الهام گرفته شده است.

بستر تاریخی

پل آجری در سال 1859 ساخته شد، در سال 1969 منفصل شد و در نهایت در سال 1988 ترمیم شد. گردشگاه آنها یک پارک وی 4.6 کیلومتری است. این پارک خطی، مسیر راه آهن را دنبال می کند؛ بخش اول بر فراز پل آجری و دومین بخش آن زیر سطح خیابان است که شامل گردشگاه نیز می شود. این مسیر از 20 بلوک شهری عبور می کند، توسط دو ساختمان برش می خورد، رو به سوی باغ جدیدی باز می شود، با پله های سبز و پلهایی دسترسی خاص به شهر ایجاد می کند و منطقه ای را که به دلیل زوال راه آهن و خطر درونی آن یکی از فقیرترین مناطق شهر بود را احیاء می کند.
جالب است که ببینیم قسمت فوقانی پله ها و در زیر پل آجری راه آهن چه اتفاقاتی رخ داده است. در اولین بخش گردشگاه؛ تمام طاقها ترمیم و به فروشگاههای هنری تبدیل شده اند که منجر به ایجاد یک شخصیت قوی و ارزشهای چندگانه برای پیاده راه در امتداد خیابان اصلی داده است. در واقع بر اساس تمایل شهرداری، تمام پنجره های فروشگاه با زبان یکسان معماری از چوب، فلز و شیشه سخن می گویند که وحدت و هماهنگی را به کل خیابان بخشیده است. دومین بخش گردشگاه به وسیله پلی که به سمن زمین چمن بزرگی گسترش می یابد، قابل دسترسی است. از اینجا مسیر به سطح زیر خیابان ادامه پیدا می کند که ناخودآگاه تاثیر بیشتری را دارد. این مسیر در چندین مکان گسترش می یابد، به باغهای کوچکی که احساس عمیق بودن در یک فضای طبیعی را بدون زبان معماری و به لطف گیاهان خود رو و وحشی سرسبز، درختان هرس نشده، زمین پوشیده شده از گیاهان و تونلی در یک غار، به همراه سنگها و آبنماها را القاء می کند.
 گردشگاه شهری پاریس متاثر از هایلاین نیویورک

نیروی محرکه ای برای تغییر

این گردشگاه به عنوان محل اتصال محلات کار کرده و همچنین به عنوان نیروی محرکه ای در پشت مسیرهای که از آن رد می شود؛ عمل می کند. در این مسیر حدود 80 ساختمان تخریبی، مرمت شدند و خانه های معاصر جدیدی نیز ساخته شد.
تغییراتی که به وسیله ترمیم زیرساختهای قدیمی به وجود آمده اند، قابل توجه است. ایجاد یک راهرو طبیعی پوشیده شده با هزاران درخت، درختچه های زینتی، داربستهای طاقی شکل با گیاهان رونده، یک جنگل بامبو، گلها و فواره هایی که محل سکونت پروانه ها و پرندگان است. این گردشگاه تجربه های گوناگونی را از منظر شهری همراه با فارغ بودن از آلودگیهای هوایی و صوتی محیط پیرامون شهر ارائه می کند.
گردشگاه به مسافران و گردشگران نوع متفاوتی از تعطیلات را نسبت به بیشتر شهرهایی که تاکنون در سراسر جهان بازدید شده اند، پیشنهاد می کند که در آن بازدیدکنندگان می توانند پاریس را از نقطه نظر دیگری ببینند. برگرداندن نوع متفاوتی از عزت و زندگی به یک فضای شهری که گردشگران و شهروندانش از آن دوری می کردند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *