جستجو
Close this search box.

9 حقیقت درباره معماری منظر

در این مطلب 9 حقیقت جالب در مورد معماری منظر به عنوان یک حرفه که طراحی و مدیریت ساخت محیط را تحلیل کرده و ارتقای کیفیت محیط را در بر می گیرد، مطرح می شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

معماری منظر یک حرفه بی نظیر است که طراحی، تشخیص و مدیریت ساخت محیط را به خوبی تحلیل کرده و نگهداری و ارتقای کیفیت محیط طبیعی را در بر می گیرد. در این مطلب به 9 حقیقت جالب درباره معماری منظر که احتمالاً آنها نمی دانستید، اشاره می شود:

منشاء معماری منظر

بسیاری از افراد Capability Brown و Fredrick Law Olmsted را پدر معماری منظر می دانند و معماری منظر را به این دو نسبت می دهند. ولی در واقع Gilbert Laing Meason معروف به Scotman که کمتر شناخته شده است، کسی است که اصطلاح معماری منظر را در کتاب کمیاب خود به نام “معماری منظر نقاشان بزرگ ایتالیا” ابداع کرد. خوشبختانه این کتاب در Google books برای خواندن همگان در دسترس است.

9 حقیقت درباره معماری منظر
پارک مرکزی نیویورک طراحی شده توسط اولمستد؛ معمار منظر نام آشنا
منشا کلمه منظر

منظر اصالتاً از قرن 17 میلادی و در زمینه نقاشی از کلمه هلندی Landscap به کار می رفته است که از ترکیب دو واژه land به معنای منطقه و زمین و Scap به معنای موقعیت، گرفته شده است. در سال 1886، تفسیر کلمه آلمانی landschaft تفسیری ساده تر و آشناتر را برای استفاده از این کلمه به معنای حدود و وسعت زمین با تشخیص و تعیین ویژگیهایش ارائه داد.

کشوری با بیشترین تعداد معماران منظر

آمارهایی که در دسترس است نشان می دهد که استرالیا دارای بیشترین تعداد معماران منظر است. تخمین زده شده است که حدودا 3000 معمار منظر در استرالیا مشغول به کار هستند. تقریباً از هر یکصد هزار نفر 13.2 نفر معمار منظر هستند. با این وجود در حال حاضر کمبود معمار منظر در مجموعه های معماری منظر استرالیا وجود دارد. در مقایسه با دیگر کشورها در سال 2012 ، بیست هزار معمار منظر در ایالت متحده فعالیت می کردند که از هر یکصد هزار نفر 6.4 معمار منظر هستند. در انگلستان 4854 نفر متقاضی برای موسسات معماری منظر هستند (دانشجوها، افراد دارای لیسانس و افراد خبره) که این بیانگر 7.7 معمار منظر از یکصد هزار نفر است.
9 حقیقت درباره معماری منظر

کشوری با بیشترین پارکهای طبیعی

استرالیا کشوری با بیشترین تعداد پارکهای طبیعی طراحی شده است که با 658 پارک با مساحت حدود 335062 کیلومتر مربع پوشیده شده است. در حالی که در کانادا منطقه بزرگتری – که به صورت قانونی تحت حفاظت پارک ملی است – وجود دارد که حدود 377000 کیلومتر مربع مساحت دارد. این مقادیر فقط برای 43 پارک است که کانادا را به کشوری با بزرگترین پارکهای ملی تبدیل کرده است.

بهترین مکان برای مطالعه معماری منظر در ایالت متحده

هر ساله سازمان طراحی اطلاعات در امریکای شمالی، موسسات طراحی- مبنایی را که برنامه های معماری منظر را در نظام برنامه های خود قرار می دهند، رتبه بندی می کند. در حالی که اولین مرکز دانشگاهی برای اخذ مدرک فوق لیسانس معماری منظر بی شک مثل همیشه دانشگاه هاروارد است؛ اما در سالهای اخیر بهترین مرکز برای تحصیل این رشته به دانشگاه پنسیلوانیا تعلق گرفته است. در طول 5 سال گذشته دانشگاه پنسیلوانیا به طور با ثباتی جایگاه خودش را ارتقاء داده است و جایگاه نخست را کسب کرده است. هر چند دانشگاه کانزاس نیز در این سالها با یک پیشرفت عظیم در رده بندی از جایگاه یازدهم به جایگاه دوم دست یافته است.
9 حقیقت درباره معماری منظر

معماری منظر در کجا بیشترین درآمدزایی را دارد؟

میانگین سالانه درآمد برای اعضای صاحب امتیاز معماری منظر در انگلستان حدود 50 تا 65 هزار دلار است. طبق آمار کاری بارائو، میانگین درآمد معمار منظری که در انگلیس کار می کند حدود 64000 دلار در سال است. این ارقام قابل مقایسه با سایر کارهای حرفه ای در حوزه  طراحیهای محیطی است اما در چین، جایی که بیشترین کمبود معماران منظر زبده و ماهر وجود دارد، معماری منظر یکی از حرفه های پر درآمد است. حتی درآمد معماران را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

کشور در حال پیشرفت سریع در حوزه معماری منظر

در سال 1996، دولت چین اجرای برنامه های معماری منظر را در دانشگاه ها لغو کرد. فقط یکی از دانشگاه ها با 182 دانشجو باقی ماند. در آن روزها معماری منظر به عنوان زیر مجموعه طراحی شهری بود و به عنوان مدرک درجه سه به حساب می آمد. خوشبختانه در سال 2012 دولت معماری منظر را به عنوان فعالیتی مستقل در نظر گرفت و آنرا در دسته بندی حرفه ای در درجه یک قرار دارد. جعیت چین با نرخ بسیار چشمگیری در حال شهرنشین شدن هستند؛ از 27 درصد در سال 1990 تا 52 درصد در سال 2012. این روند سریع رشد جمعیت به این معناست که حیطه معماران منظر در این کشور در حال رشد و ترقی است. چین جز 5 کشوری طبقه بندی شده که معماران منظر آن در حال ترقی هستند.
9 حقیقت درباره معماری منظر

چه موسسه ای بیشترین استخدام معماران منظر را دارد؟

ممکن است فکر کنید یک سازمان بین المللی چند رشته ای بزرگترین استخدام کننده معماران منظر در جهان است اما این درست نیست. در انگلستان تنها و بزرگترین کارفرما برای معماران منظر موسسه خیریه گراند ورک تراست است. عنوان بزرگترین کارفرمای معماران منظر در جهان به دولت فدرال آمریکا می رسد. خدمات جنگل بیشترین معماران منظر را در جهان بکار می گیرد.

منظری که بیشتر بازدید در جهان را داشته است.

عنوان منظر دارای بیشتر بازدید در جهان نه به اهرام بزرگ مصر و نه تنگه بزرگ تعلق گرفته است، بلکه به منطقه کوچکی در کالیفرنیای شمالی که در سال 1996 توسط اورر عکس گرفته شده است، می رسد. این عکس که بلیس نام دارد و احتمالاً شما آنرا به عنوان پس زمینه ویندوز بهتر بشناسید. برخی تخمین ها نشان می دهد که این عکس بیش از یک میلیارد بار توسط افراد دیده شده است.
9 حقیقت درباره معماری منظر

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *