جستجو
Close this search box.

باغی برای کارمندان، طراحی محوطه شرکت کاکس

ایجاد محوطه های سبز ساختمان های اداری ضمن بهره مندی کارمندان از محیط سالم و زیبا، سبب می شود محله هایی که در همسایگی آن قرار می گیرند نیز از آن استفاده کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در حالی که بعضی افراد ممکن است پس از ساعات کاری برای دسترسی به فضای سبز در فضای باز به رفت و آمد بپردازند، افرادی دیگر با بهره گیری از ادغام دفاتر خود را با فضای سبز این نیاز را برطرف می کنند. پارکها مانند باغهایی در اطراف برخی از ساختمانهای تجاری فضاهای جذابی را ایجاد می کنند، اما غالباً آنها به سرمایه گذاری اولیه بالایی برای احداث نیاز دارند که مانع ایجاد آنها می شود. با این حال، برخی از موارد بسیار موفق می توانند شرکتهای دیگر را به این کار تشویق کنند. بهره مندی از این عمل نه تنها شامل کارمندانی می شود که از محیط باغ استفاده می کنند بلکه محله هایی که در همسایگی این محیط سالم و زیبا قرار می گیرند نیز از آن استفاده می کنند.
زمانی که تیم طراحان برای طراحی دفتر مرکزی جدید شرکت انتخاب شد، آنها چشم اندازی را بر اساس شناخت از میزان پویایی شرکت پیش بینی کردند و علاوه بر آن امکان ورزش کارمندان در فضای باز، خارج از زمان فعالیت هایشان را نیز فراهم آوردند. دریافت جایزه افتخار از گرجستان در سال 2008 در به رسمیت شناختن ویژگیهای برجسته این پروژه تاثیر زیادی داشت، از جمله جلب توجه عمومی به موضوع چگونگی تبدیل طراحی محوطه های اداری دانشگاه به فضاهای جذاب تر که بخشهای بزرگ زندگی بسیاری از ما  در آنها صرف می شود.

ترکیبی از سبکهای سنتی و معاصر در طراحی

طراحان با الهام از اشکال سنتی هندسی و با انعطاف پذیری زیبایی شناسی معاصر، یک فضای باز ایجاد کرده اند. ترکیب این اشکال  صوری و خطوط آزاد در یک ترکیب بندی پویا، برکه دایره ای شکل را به عنوان جزء اصلی نمایان می کند. سطح آب به عنوان یک آینه محیط اطراف را منعکس کرده و به عنوان نقطه کانونی که در آن تمام عناصر همگرا می شوند کار می کند. در این فضا، یکپارچه سازی بیش از تقارن ترجیح داده شده است اما این ناهماهنگی با قواعد کلاسیک یا تعادل ترکیب بندی در سازش  نیست تا زمانی که گل و گیاه، مبلمان و عناصر منظر سخت با هم هماهنگ سازماندهی شوند.

یک فضای باز چند منظوره

تقاطع اشکال رسمی و خطوط منحنی فضاهای غیر متعارف را می سازند که تجارب متنوعی را در کل طراحی محوطه دفتر اداری به وجود می آورند. در طول محور اصلی، راههای عبوری منحنی قرار گرفته اند که آسودگی را به عنوان پس زمینه و تم فضا همراه دارند و از افراد دعوت می کند وقتشان را به لذت بردن از محیط بیرون بگذرانند. سکون چرخه آب، الهام بخش یک قدم زدن با آرامش در فضای اطراف یا راههای مارپیچی با مکث هایی برای استراحت در نشیمنگاه اطراف منحنی است.
جایزه طراحی محوطه اداری دانشگاهگردشگاه ها همچنین برای ورزش کردن و کمک به سبک زندگی سالمتر در محیط کاری استفاده می شوند. هر چند برای شرکتها این امر رایج تر است که در ساختمان خود مرکز بدنساری داشته باشند، ابتکاراتی همچون این طرح سود بیشتری برای مجموعه تولید می کند. تمرین کردن در فضای باز با چشم انداز طبیعت تحریک کننده تر است. بنابراین مخاطبین بیشتر احساس خوشحالی کرده و در نتیجه دارای روحیه سازنده تری خواهند شد. اجتماعات بیرونی همچنین محل خاصی دارند که به سبک پاسیو با میز و صندلیهایی که در زیر چترها قرار گرفته اند طراحی شده اند که مردم به راحتی می توانند حین وقت آزاد یا بعد از کار همدیگر را ملاقات کنند.

همبستگی فضای سبز در طرح محوطه اداری مجموعه

ساختمانها و باغها به آرامی با به اشتراک گذاشتن برخی از ویژگیهای رایج به یکدیگر مرتبط شدند در حالی که استقلال و هویت خود را حفظ کرده اند. یک نمای هوایی از باغ، مجموعه ای از اشکال هندسی را نشان می دهد که سقفهای ساختمانها را همانند فرشی پر نقش و نگار از رنگهای طبیعی که توسط سبزی درختها و گیاهان احاطه شده اند، به فضای سبز پیوند می دهد. همانند موزاییک که از اشکال اصلی هندسی مثلث، مربع و دایره و اشکال طبیعی تشکیل شده است، فضای سبز، این برنامه چند منظوره را از طریق یک طرح خلاقانه با همدیگر هماهنگ می کند.
بر اساس وب سایت تیم طراحی، ماموریت شرکت این است که پروژه ها، سرمایه گذاریهای مشتریان را به آنها برگردانده و به صورت املاک قانونی در اختیار آنها قرار دهد. آنها متعهد به برآورده کردن نیازهای محیطی، اقتصادی و اجتماعی شده اند. در مورد این طرح، سه لازمه اجتماعی، اقتصادی و محیطی، توسط خلق فضای بیرونی که از طریق ورزش کردن، دیدارهای اجتماعی و استراحت کردن باعث سلامتی می شود و همچنین افزایش محیط کاری توسط ادغام ظریف آن با محیط طبیعی، به انجام رسیده است. باغهای هندسی سه هکتاری، همراه با ده هکتار منطقه طبیعی احاطه شده، کیفیت زندگی کارمندان را به ارمغان آورده است که احتمالاً در یک روند رشد تولید که منجر به سرمایه گذاری کلان می شود، خود را نشان خواهد داد و در کنار خلق محیطی سالمتر برای کاربران متداول، این طرح میراثی گرانبها برای نسل آینده تلقی می شود.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *