جستجو
Close this search box.

۱۰ دانشگاه برتر اروپا برای تحصیل رشته معماری منظر

در اروپا بیش از صد مدرسه و دانشگاه دوره های منظر را ارائه می دهند. این مطلب ۱۰ مورد از بهترین مکانها برای تحصیل رشته معماری منظر در اروپا را معرفی می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

تاریخچه معماری منظر در اروپا همراه با بزرگانی که در تاریخ این رشته در اروپا بوده اند مانند آندرو جکسون داونینگ و گیلبرت لینگ میسن بازخوانی می شود. امروزه اروپا خانه بیش از صد مدرسه ای است که دوره های آموزشی معماری منظر را ارائه می دهند و در ادامه مطلب به تعدادی از بهترین‌های آنها اشاره می شود. ۱۰ مورد از بهترین مکانها برای تحصیل در رشته معماری منظر در اروپا بدون هیچ ترتیب خاصی ذکر شده اند:

10- دانشگاه شیفلد انگلیس

یکی از بزرگترین مدرسه ها برای معماری منظر؛ این دپارتمان بوده که خانه تقریباً ۲۰۰ دانشجوی لیسانس و ۱۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد است. تمامی امکانات این مجموعه برای دستیابی به تحصیلاتی که از علم و هنر توامان برای آموزش طراحیهای بزرگ مقیاس و طراحی جزییات استفاده می کند، گرد هم آمده است. گروه این دانشگاه در وبسایت خود اینگونه به فعالیتهای خود بالیدند: “در شیفلد، ما تصمیم گرفتیم با مهارتهای برجسته تحصیلات را ارتقاء دهیم که فرد توان گرفتن نقشهای اصلی در پروژه های چندگانه و اخلاق حفاظت از منظر و مردمی که در آن زندگی می کنند را داشته باشد.” این توصیفات تضمین می کند که شما در حد بالایی از توانایی و آماده برای کارهای تخصصی و یک یادگیرنده مادام العمر خواهید بود.

9- دانشگاه کپنهاگ (دانمارک)

دانش آموزان در برنامه های دو سالانه این دانشگاه با درجه کارشناسی ارشد در رشته معماری منظر فارغ التحصیل می شوند و در طراحی، مدیریت فضاهای سبز یا طراحی شهری تخصص پیدا می کنند. وقتی نام کپنهاگ به عنوان دارنده فضاهای شهری و پایدار به میان می آید، این شهر به عنوان یک پیش قراول در این زمینه شناخته می شود و بر اساس نوشته وب سایت دانشگاه، برنامه تحصیل این رشته بر اساس ایدئولوژی شهری است که با اجازه دادن به دانش آموزان برای ترکیب دانش معمارانه خود با دوره هایی از قبیل مدیریت برخورد با محیط زیست یا اقتصاد، شایستگی های تخصصی را به دست آورند. ضمناً کل دوره تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

8- دانشگاه گلاسستر شیر (انگلیس)

این دانشگاه یکی از  قدیمی ترین مراکز منظر با دوره های معتبر در انگلیس است و تحصیلاتی با تمرکز قوی بر طراحی پایدار ارائه می دهد. دانشجویان می توانند از بین سه مسیر درسی شامل معماری منظر، منظر مسطحه و آزاد، موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنند، همه این موارد از طریق گزارشهای تهیه شده و مصور در ترکیب با مقالات و پروژه های طرح مبنا توسط دانشجویان، ارزیابی می شوند.

7- دانشگاه لایبنیتس در هانوفر (آلمان)

این دانشگاه از سال 2006 سه رشته معتبر در زمینه منظر راه اندازی کرده است: کارشناسی معماری منظر و برنامه ریزی محیطی، کارشناسی ارشد برنامه ریزی محیطی و کارشناسی ارشد معماری منظر. پروژه های دانشجویی نیز در زمینه تحولات جاری در فرهنگ و برنامه ریزی  اجتماعی – اقتصادی انتخاب می شوند و از هر دو راه حل علمی و هنری برای رسیدن به طرح نهایی دانشجویان ار آنها استفاده می شود. علاوه بر این، دانشگاه به عنوان باغ مطالعات هنر و معماری منظر نقش ایفا می کند که این امر توسط استادان دانشکده معماری منظر هدایت می شود. مطالعات آنها بر روی تاریخ هنر باغ و باغسازی، مراقبت از خاطرات و منظر معاصر تمرکز دارد و یافته های آنها توسط برنامه کارشناسی ارشد که در حوزه برنامه ریزی تمرکز دارد، استفاده می شود.

۱۰ مکان برتر تحصیل رشته معماری منظر در اروپا
ساختمان اصلی لایبنیتس دانشگاه هانوفر
6- دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (اسپانیا)

با اینکه دانشکده معماری بارسلون در سال 1875 تاسیس شده است، رشته معماری منظر آن هنوز جوان است و تنها از سال 1983 شروع به فعالیت نموده است. برنامه کارشناسی ارشد این دانشگاه هر سال 35 دانشجو بین المللی فارغ التحصیل می کند و یک همکاری بین دانشکده معماری بارسلون و یک مدرسه کارورزی وجود دارد. ویژگی تحصیلات تکمیلی در دانشکده معماری بارسلون، ادغام سنت طراحی شهری و محلی با گرایشات معاصر معماری منظر و پایدار و برنامه آن بر اساس اقلیم خاص مدیترانه ای و ویژگیهای اکولوژیکی آن است. از سوی دیگر بر روی جزئیات پروژه ها و اجرای خوب آنها نیز در این دوره ها تاکید می شود.

5- آکادمی معماری آمستردام (هلند)

وقتی می بینید کشوری که پیش قراول اختراع و طراحی در معماری منظر است همچنان در ملاحظات آموزش معماری منظر نیز هدایت کننده است، حس خوبی را در شما ایجاد می کند. در دپارتمان معماری منظر آکادمی آمستردام، دانشجویان در تیم های بین رشته ای که توسط اساتید نظارت می شوند، قرار داده شده و بعد از آن دوره مطالعاتی خود را دنبال می کنند. موضوعات این دوره ها تابع گرایشات جاری در هلند است. این آکادمی یکی از پنج مدرسه ای است که کارشناسی ارشد معماری منظر در اروپا را ارائه می دهد.

4- مدرسه عالی منظر ورسای (فرانسه)

 از سال 1974 این مدرسه دانشجویانی در زمینه شهری، برون شهری و کشاورزی مدرن آموزش داده است و هر ساله 75 دانشجو را با دیپلم بین المللی معماری منظر فارغ التحصیل می کند. کارگاه ها بر روی استفاده های فیزیکی، جغرافیایی و انسانی از منظر تمرکز دارد و به دانشجویان، استخراج فرصتها در یک سایت نسبت به محدودیتهای آن را آموزش می دهد. وب سایت مدرسه ماموریت آنها را اینگونه توصیف می کند: “ما می کوشیم که تفکرمان را توسط فهم حس مکان ارتقاء دهیم و این رویکرد شخصیت ما را شکل داده و ما پروژه ها را بر اساس آن انتخاب می کنیم. این مدرسه تنها مدرسه ای در فرانسه با آزمایشگاه تحقیقاتی است که 15 محقق چند رشته ای که بر روی منظر پویا و موضوعات کشاورزی برون شهری تحقیق می کنند را در خود جای داده است.

۱۰ مکان برتر تحصیل رشته معماری منظر در اروپا
مدرسه ملی هنرهای زیبا
3- موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ (سوئیس)

انیستیتوی معماری منظر این موسسه تحقیقات چند رشته ای و آموزش را ترکیب کرده و سه موضوع را دنبال می کند: طراحی منظر، رسانه دیجیتال و تئوری و تاریخ. دوره ها در سطوح  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. همه این دوره ها دانشی که برای وارد شدن به حیطه عمومی موردنیاز هست را فراهم می کنند. دپارتمان آموزشهای جزئی تا زیر شبکه های شهری و سرفصلهای کلی مانند برنامه منظر را در بر می گیرد.

2- دانشکده هنر ادینبرگ (اسکاتلند)

این دانشکده دو برنامه در زمینه تحصیل معماری منظر ارائه می دهد، برنامه کارشناسی و کارشناسی ارش دو ساله و کارشناسی ارشد پیوسته که هر دوی آنها توسط انیستیتوی منظر به رسمیت شناخته می شوند. هر دو برنامه بر اساس میزان استخدام، پاداشها و موفقیتهای کلی فارغ التحصیلان و تحقیقات مستمر اساتید مشهور هستند. به علاوه مدرسه به طور ثابت هم در طراحی و هم شاخه های تئوری جوایز متعددی را برنده شده که این نشان دهنده این است که این دانشکده جزو بهترینها در منظر اروپا است.

۱۰ مکان برتر تحصیل رشته معماری منظر در اروپا
حیاط مجسمه سازی در دانشگاه هنر ادینبرگ
1- دانشگاه لیدز مترو پولیتن (انگلیس)

دانشجویان با مدرک کارشناسی معماری منظر، درحالی که وقت خود را در مدرسه سپری می کنند؛ در ساختمانی که به تازگی برنده جایزه شده است و در قلب لیدز واقع شده فارغ التحصیل می شوند. این دانشگاه بر دوره هایی متشکل از ماژولهای مبتنی بر طراحی که بر موضوعات مربوطه از قبیل تغییر آب و هوا و جوامع پایدار اشاره دارد، تمرکز می کند. این دانشگاه از مجهزترین کتابخانه و همچنین یک مرکز مرجع منظر منحصر بفرد و باغهای آزمایشی برای تحصیل مطلوب سود می برد.
برخی از این مدارس دوره ها را به زبان انگلیسی و بیشترین فرصتهای مطالعاتی خارج از کشور را ارائه می دهند به طوری که دانشجویان به آخرین و بهترینهای اروپا به عنوان یک منبع می توانند دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است مواردی که ذکر شد تنها بخشی از ظرفیتهای آموزشی و دانشگاهی در اروپا بود که بالاترین استانداردهای تحصیل معماری منظر در اروپا را ارائه می دهند.

منبع: +

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *