جستجو
Close this search box.

باغ شارلوت یک اتاق نشیمن بزرگ الحاقی

در باغ شارلوت کپنهاک، ترکیب رنگ چمن با رنگ خاک معدنی و ساختمان اطراف از سبز روشن به آبی مایل به خاکستری در تابستان و قهوه ای طلایی در زمستان تغییر می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

باغ شارلوت در کپنهاگ دانمارک، روی سایت کارخانه قدیمی تولید کننده آلومینیوم واقع شده است. در حال حاضر یک مجتمع مسکونی مدرن با 178 آپارتمان جایگزین این کارخانه شده است. ساختار مربعی ساختمان از ترکیب رایج دیگر ساختمانهای شهر پیروی می کند. با توجه به ساختار مربع ساختمانها، مرکز این مجتمع مسکونی به محلی سر زنده و با کیفیت فضایی بالا تبدیل شده است. طراحان قصد داشتند این فضا را به عنوان یک محل ملاقات برای ساکنان محلی طراحی کنند. مسلماً این ایده مورد استقبال همگانی قرار گرفته است. این مکان به مردم این امکان را می دهد که با حضور در قسمتهای مختلف فضا تجربه جدیدی کسب کنند. این ارتباط بین مردم و باغ اجازه می دهد که هم مردم در این مکان احساس راحتی کنند و هم این منظر به مکانی سرزنده تبدیل شود، در واقع این یک رابطه مکمل دو طرفه است. زمین بازی، صندلی و میزهایی که در این باغ تعبیه شده اند عابران را به مکث و نشستن، تامل و گفت و گو با یکدیگر دعوت می کنند.
Charlotte Gardenطراحان برای بازی با رنگهای ساختمانهای اطراف از گیاهان استفاده کرده اند. بنابراین باغ شارلوت شامل همه نوع چمن و بعضی از سرخسها و تعداد کمی درخت است. در این باغ، این گیاه به صورت مناسبی به کار رفته است. چمنها با تنوعی از رنگها، جلوه گر شده و با خاک معدنی و مناطق ساخته شده ترکیب می شوند. رنگ چمنها از سبز روشن به رنگ آبی مایل به خاکستری در فصل تابستان و به رنگ قهوه ای طلایی در فصل زمستان تغییر می یابد. کودکان نیز در حال بازی ندانسته چمنها را بهم می ریزند که باعث می شود این مکان، محیطی بکر و طبیعی به نظر برسد. باغ شارلوت عملکردهای چندگانه ای دارد و پذیرای ساکنان ساختمانهای پیرامون و سایر شهروندان است. لبه های فولادی کرتن در کنار چمن و سایر گونه های پوششی مشابه، دیدی نوین و فوق العاده پدید آورده و نوآوری در رویکرد تیم طراحی را نشان می دهد.
با پوشش گیاهی متشکل از علفهای بلند، مسیرهایی به صورت منحنی های آزاد و موج دار در یک راستا طراحی شده و در فضایی خطی کشیده شده اند. مخاطبین می توانند آزادی که به صورت خلاقانه از این ترکیبها – ترکیبی از خطوط موج دار و صاف، خاک و گیاه، رنگهای متنوع و اختلاف ارتفاع گیاهان – ایجاد شده را احساس کنند. مسیرهای پیچ در پیچ به نوبه خود یک پیاده روی را به یک تجربه فضایی که فصل به فصل تغییر می کند، تبدیل کرده و در هر بازدید یک تجربه جدید را ارائه می دهند. با وجود اینکه باغ توسط آپارتمانهای مسکونی احاطه شده اما فضای بسته ای به وجود نیامده است. راههایی که به یک فضای باز می رسند، به ساکنان اجازه  می دهند که آن فضای باز را از همه طرف ببینند و از چشم اندازهای لذت بخشی که به سمت داخل بلوک شهری ارائه شده، لذت ببرند. باغ شارلوت یک باغ صمیمی برای تمام فصلهاست. پروژه های شبیه به این، یک باغ عمومی را به مکانی سرزنده و فضای سبز بیرونی را به عنوان یک اتاق نشیمن برای خانه تبدیل کرده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *