جستجو
Close this search box.

7 اشتباه رایج و خطرناک معماران منظر جوان

معماران منظر هنرمند و نویسنده اند. اما در درجه اول، آنها انسان هستند و به همین جهت ممکن است در ابتدای راه فعالیت حرفه ای 7 اشتباه خطرناک را مرتکب شوند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

“جذابیتی در ممنوعیت است که آن را به طور غیرقابل وصفی مطلوب می سازد!” اگر شما با گفته معروف Mark Twain آشنایی داشته باشید، درباره تقسیم بندی رذیلت مربوط به ضعف انسان نسبت به گناه هم شنیده اید. بر اساس شعر حماسی قرون وسطی دانته در کمدی الهی، فیلم شورانگیز David Finche در سال 1995 با نام “هفت” (SE7EN)، پس زمینه هفت گناه خطرناک یک منبع بزرگ از الهامات برای هنرمندان و نویسندگان کل جهان و دوره های زمانی بوده است.
معماران منظر هم، هنرمند و نویسنده اند. اما در درجه اول، آنها یک انسان هستند. این 7 اشتباه خطرناک از نقطه نظر معماران منظر جوان چگونه به نظر می رسد؟ اشتباهات ارتکابی حرفه ای جدید چیست؟ روشهای جلوگیری از این اشتباهات کدام است؟ با خواندن سطرهای جذاب زیر، پاسخ این پرسشها را خواهید یافت.

شهوت

اولین اشتباه رایج، شهوت با یک میل قریب الاتفاق و غیرقابل کنترل در ارتباط است. بر اساس فرهنگ لغت آکسفورد، شهوت به عنوان “میل بسیار قوی برای چیزی یا لذت از چیزی” تعریف شده است. تفسیری که می تواند میل شدید به قدرت، پول و یا شهرت را به عنوان مثال شامل شود. پس یک فارغ التحصیل معمار منظر کم تجربه، چگونه گرفتار شهوت می شود؟
فرض کنید ترم آخر دانشگاه هستید. موقعیتی را متصور شوید که کارهای فارغ التحصیلی تان مانع شروع یک حرفه درخشان باشد. در حالی که نسبت به آینده تان مشتاق ، علاقه مند و مصمم هستید، انتظارات شما و واقعیتها با هم برخورد می کنند. ممکن است مجبور باشید دوره طولانی، طاقت فرسا و دلسرد کننده ای را صرف یافتن یک شغل درخشان کنید. بعضی اوقات این انتظار ممکن است بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید، طول بکشد. البته، این امکان هم وجود دارد که به سرعت یک شغل مناسب و معقول پیدا کنید، اما آیا انتظاراتتان با شرایط واقعی مطابقت دارند؟

7 اشتباه رایج و خطرناک معماران منظر جوان
یک شغل خوب فقط در گوشه و کنار نیست، وقتی آنرا یاد بگیری تو را پیدا خواهد کرد!

هر اتفاقی که بیفتد، شما باید احساساتتان را نسبت به موقعیت کنترل کنید و دیدی هوشیارانه نسبت به همه چیز داشته باشید. اولین سال بعد از دانشگاه برای مسیر شغلی تان حیاتی است. پس اگر می خواهید جایگاه عالی خود را پیدا کنید به اهمیت آن دوره توجه کنید و به جای تبدیل شدن به برده شهوت تان به شهرت، پول و حرفه، سعی کنید که آن گناه را دشمن خود نکنید، متحد خود کنید. کلید این امر عفت است.

شکم پرستی

دومین اشتباه خطرناک، شکم پرستی، مخفف “حرص و آز همیشگی یا زیاده روی در خوردن”، بر اساس تعریف فرهنگ لغت آکسفورد است شکم پرستی همچنین به افراط و خودخواهی نیز اشاره دارد.
برای معماران منظر جوان و کم تجربه، شکم پرستی می تواند اغلب در پی رویای کسب شهرت و ثروتمند شدن یک شبه در بدو شروع کار حرفه ای شان پیش آید. در واقع، فرض اینکه اولین پروژه تان برای یک باغ خصوصی شما را میلیونر سازد، مسخره است. از طرفی کار کردن در پروژه های متعدد با قیمتهای پایین هم کار خوبی را برای شما و یا همکارانتان از پیش نخواهد برد. پس چگونه خودتان را از این اشتباه نجات دهید؟ فضیلت مخالف شکم پرستی اعتدال است. صبر و اعتدال چیزی است که یک حرفه ای جوان برای موفقیت نیاز دارد.

طمع

سومین مورد از اشتباهات هفتگانه، طمع است. طبق توضیح فرهنگ لغت آکسفورد معنای آن “میل شدید و خودخواهانه برای چیزی، به ویژه ثروت، قدرت و یا غذا” است. طمع به طور عمده با مصرف گرایی شدید یا میل به دارایی بیشتر از آنچه نیاز است، رابطه دارد. معماران منظر کم تجربه چگونه دچار طمع می شوند؟

7 اشتباه رایج و خطرناک معماران منظر جوان
اجازه ندهید طمع در راه ماندگارسازی و ارتباطات مهم وارد شود.

قبلاً هم اشاره شد که طمع معمولاً حرفه ای ها را به کسب درآمد بالاتر، مشتریان بیشتر، قدرت و اعتبار وسوسه می کند و با اینکه بلند پرواز بودن خوب است، حریص بودن داستانی کاملاً متفاوت است. خدشه دار شدن اعتبار اجتماعی، کمترین صدمه ای است که در اثر طمع بروز می کند. معاملات خوب و مشتریان وفادار به موقع می آیند، به تدریج اما پیوسته. پس در دام طمع نیفتید. مسلماً هیچکس نمی خواهد که در راه اشتباهی در دنیای حرفه ای ها قدم بردارد. پس به همکاران، مشتریان و به خودتان وفادار باشید. همانطور که راجرز گفته “شما هیچوقت شانس دومی برای ساختن یک تصور اول پیدا نمی کنید”؛ پس آن را دور نریزید!

تنبلی

تنبلی درست در وسط لیست اشتباهات قرار دارد. “اکراه از کار کردن یا تلاش”؛ چیزی است که فرهنگ لغت آکسفورد از معنای تنبلی تعریف می کند. وقتی راجع به حرفه ای های جوان صحبت می کنیم، تنبلی ممکن است خیلی مشهود نباشد. ترک کردن محیط امن دانشگاه ممکن است برای افراد جوان فوق العاده استرس زا باشد. تغییر زمانی که چند سال را با خیال راحت و با هدف فارغ التحصیل شدن گذرانده اید، در یک لحظه بعد از فارغ التحصیلی، خارج از دنیای دانشگاه حس می شود.
بیشتر دانشجویان دوره ای را به استراحت بعد از فارغ التحصیلی اختصاص می دهند؛ چیزی که اگر دست کم گرفته شود، ممکن است طولانی تر از حد نیاز شود و اگر با ترس از ناشناختگی همراه شود، یک خطر بزرگ برای شماست که خودتان را در یک دور باطل از بی تفاوتی، بی اثری و راحت طلبی پیدا کنید. پس مواظب باشید و دوره انتقال از دانشگاه به محیط کار را دست کم نگیرید. اهداف جدیدتان را لیست کنید و در مرحله بعدی زندگی تان نیز لذت سخت کوشی را دوباره تجربه کنید.

خشم

پنجمین اشتباه خطرناک، خشم است. “عصبانیت شدید” تعریف فرهنگ لغت آکسفورد از این واژه است. عصبانیت، غضب، غیظ و دلخوری بعضی از مترادف هایی هستند که با این اشتباه در ارتباط اند. خشم همچنین می تواند شکلی از بی حوصلگی و خود ویرانگری به خود بگیرد. در چه مواردی معماران منظر جوان و تازه نفس، احساس خشم می کنند؟
پیدا کردن کاری که معیارها و انتظارات شما رو برآورده نمی کند یا دیدن بعضی از همکارانتان که بدون دلیل خاصی در کار از شما بهتر هستند، فقط بعضی از شرایطی است که ممکن است پیش بیایند. نهایت تلاش جهت تحت تاثیر قرار دادن کارفرما و عدم دریافت توجه کافی یا یکی از بدترین سناریوها، به دست نیاوردن حتی یک فرصت شغلی مناسب و مورد انتظار، می توانند دلایل عمده برای نفوذ خشم به ذهن شما باشند.

7 اشتباه رایج و خطرناک معماران منظر جوان
سریع نتیجه گیری نکنید. تمام سختیهایی که تجربه می کنید، شما را در حرفه تان از آنچه فرض کرده ای، بالاتر می برد.

در چنین زمانی همه شرایط به نظر وحشتناک می رسند. اما تقواست که به شما کمک می کند در برابر این فشارها صبر و شکیبایی پیشه کنید. عجول نباشید و سریع نتیجه گیری نکنید. تمام آن سختیها ممکن است شما را در حرفه تان از آنچه فکر می کنید، بالاتر ببرد.

حسادت

به انتهای لیست نزدیکتر می شویم و به حسادت رسیدیم. تعریفی که در فرهنگ لغت آکسفورد “احساس نارضایتی یا رنجش، تحریک اشتیاق توسط اموال، کیفیات و یا موفقیت فرد دیگر” بیان شده است. حسادت اغلب با رشک در ارتباط است، به این ترتیب که هر دو با نارضایتی از وضعیت موجود، موفقیتها، توانایی و یا صفات بعضی از افراد مشخص ایجاد می شوند. حسادت چگونه در چشمان معمار منظر جوان پدید می آید؟
حرفه مندان نوپا در شروع کار حرفه ای خود اغلب کاملاً گیج و سردرگم هستند. آنها عجول هستند و معمولاً برای موفق شدن عجله دارند. البته صادقانه بگوییم، برخی در پیدا کردن شغل رویایی خود، خوش شانس تر از دیگران هستند. یک پیش شرط دیگر در ایجاد حس حسادت زمانی است که بعضی از همکاران شما در کار به چیزهای بیشتری نسبت به شما دست پیدا می کنند. آخرین ولی نه کمترین دلیل؛ بعضی از معماران منظر کم تجربه ممکن است با سعی بر تقلید صرف از طراحان با تجربه، در دام حسادت بیفتند.
بسیاری از فرصتها می تواند شما را اسیر حسادت کند، اما تنها یک راه فرار از زندان حسادت وجود دارد. روی توانایی های خود تمرکز کنید، برای دستاوردهای خود کار کنید و به دنبال یک نگرش مهربان باشید. مهربانی علاج هر چیز است.

غرور

آخرین اشتباه خطرناک، که همچنین معتقدیم بزرگترین و با اصل و نسب تر از سایر اشتباهات است، غرور است. بر اساس فرهنگ آکسفورد غرور “لذتهای عمیق یا رضایت مشتق شده یک نفر از دستاوردهای خود، از دستاوردهای همکاران نزدیک خود یا از کیفیات یا اموال تحسین برانگیز” تعریف می شود. برای متخصصان جوان، غرور یک شاخصه خوب محسوب می شود تا زمانی که ابعاد نامحدود آن از کنترل خارج نشود.
اما فرض اینکه شما یک معمار منظر تمام هستید که پاشنه آشیل ندارید، حتی برای یک لحظه، نقطه عطف غالب غرور در شما است. این فوق العاده است که بعد از فارغ التحصیلی چنین گسترده و منظم به عنوان معمار منظر به خودتان افتخار کنید، اما حقیقت را بگویید، این تقریباً غیرممکن است که فقط با یک دیپلم بر دنیای مسلح غلبه داشته باشید!

7 اشتباه رایج و خطرناک معماران منظر جوان
به مغروری طاووس بودن همیشه بهترین راه نیست!

اولین سال شغلی تان بی اندازه سرنوشت ساز و حساس است. فرصتی مغتنمی است تا شما خودتان را به عنوان یک حرفه ای معرفی کنید. پس این مسیر را با دقت بسازید. از هیچ تلاشی برای کار با شخصی با تجربه و خبره فروگذار نکنید. هر جایی که می روید دانش تان را سرلوحه کار قرار دهید و برای لحظه ای هم گمان نکنید که از همه پیچ و خم حرفه آگاه هستید. این راهی است که شما می توانید پیشرفت کنید؛ فروتنانه اما عاقلانه، با اهداف جدید فکر شده.
شما کدام اشتباه را مرتکب شده اید؟
شاید همه ما، اگر همه این هفت اشتباه را نه، حداقل بیشتر آنها را مرتکب شده ایم. اما، مگر سن جوانی برای اشتباه کردن و گناه کردن نیست؟ هنوز کاری نیست که ناامیدی بر آن سایه نیفکنده باشد. به جای آن باید بهترینهایمان را برای یادگیری و پرش شجاعانه به دنیای هیجان انگیز معماری منظر حرفه ای به کار گیریم. در عین حال نباید گفته معروف ارسطو را فراموش کنیم که “عادات خوبی که در جوانی شکل می گیرند، تمام تفاوتها را می سازند”.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *