جستجو
Close this search box.

باغ سازگار با محیط زیست

کنار روخانه سوان از چوبهای بازیافت شده و مداخلات همگام با محیط زیست برای طراحی یک باغ ساده، هماهنگ با محیط پیرامون و دارای معماری مدرن برای خانه استفاده شد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

شرکت معماری مناظر Ritz مسئول طراحی باغی سازگار با محیط زیست و با درک بالایی از ذوق و سلیقه و در عین حال ساده و هماهنگ با محیط پیرامون و معماری مدرن خانه در شهر پرت شد. این اقامتگاه ساحلی که دربالای صخره‌ای از جنس آهک قرار گرفته است، نمای بسیار ممتازی از رودخانه‌ سوان دارد. حیاط پیش روی آن در اصل چمنزاری بوده است که توسط دیوارهای حائلی که مهندسان به جای گذاشته اند احاطه شده است. محوطه‌ استخر پیش از این پروژه ساخته شده بود، اما توسط چند پله که از حیاط می گذرند، کاملاً از بقیه‌ باغ جدا مانده بود؛ موقعیت خانه باعث شده است که پر کردن تراسها با خاک بسیار پرهزینه باشد، بنابراین طراحی می‌بایست متعادل و فروتن باشد تا به طراحی خانه و مناظر جالب توجه احترام گذاشته شود.
Garden Along the River 01محوطه‌ خارجی به سه ناحیه‌ مختلف تقسیم شده است: حیاط جلویی، محوطه استخر و تراس به همراه یک شومینه. اولین چیزی که هنگام ورود به خانه قطعاً به آن توجه می‌کنید، نرده‌های ارگانیک و برش شده با لیزر است، یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای یک خانه‌ مدرن و مرز بسیار ناچیز بین خیابان و حیاط. دروازه‌ جلویی از چوب‌های بازیافت شده که در شرایط مرغوب در محوطه پیدا شده بود، ساخته شده است تا ورودی خانه را زنده کند.
یک آبنما دقیقا در کنار ورودی اصلی خانه قرار دارد؛  این آبنما از دری که در سمت خیابان قرار دارد، به سختی قابل دیدن است، بنابراین، عنصر کوچکی است که ارتباط محکمی که آب با خانه دارد را نشان می‌دهد.
Garden Along the River 02نما، عنصر کلیدی در طراحی حیاط پشتی است. هیچ یک از سطوح موجود، منظره‌ رودخانه را نمی پوشاند. به جای استفاده از پله‌های موجود در محوطه استخر، طراحان پله‌ها را در سه تراس بزرگ تقسیم کرده و ارتباط مستقیم تری بین فضاها برقرار کردند. نخستین تراس، دارای یک اجاق (شومینه)، برای صرف چای است، طرح بسیار تمیزی که شما را به گذراندن یک بعد از ظهر آرام، پس از صرف نهار با مهمانان خود یا شنا در استخر دعوت می‌کند. در این سمت از باغ هم از چوب بازیافت شده استفاده شده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *