جستجو
Close this search box.

نامه عاشقانه برای سان خوزه

در یک پروژه شهری در سان خوزه بر اساس نظر مردم محلی، ویژگیهای مکان مورد علاقه مردم از طریق نصب تخته آرزوها و مصاحبه استخراج و مورد استفاده قرار گرفت.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

استودیو گل، با مطالعه گسترده ای که بر روی زندگی عمومی و اجتماعی منطقه تالار شهر سان خوزه انجام داد، به مرکز دره سیلیکون کمک می کند که آینده روشنتری را برای مرکز منطقه، به عنوان یک فضای شهری متراکم و سرزنده ایجاد کند. منطقه به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده و به دلیل گسترش قابل پیش بینی سیستم حمل و نقل سریع السیر خلیجی، تا سال 2025 تغییراتش به مرکز شهر سان خوزه نیز خواهد رسید. شکل گیری مرکز شهر جدید سن خوزه، یک حرکت بنیادین در جهت تعریف تصویری جدید از مرکز شهر بود.
تالار شهر دور از هسته اصلی شهر به عنوان یک منطقه ای که تنها  از طریق اتومبیل قابل دسترس بود، بازسازی شده است، همواره در پی فرصتی بود تا قابلیت عملکردی خود را به عنوان مکانی ساخته شده برای مردم نشان بدهد. پلازا که در سال 2005، به قسمت شمال شرقی مرکز شهر منتقل شد و توسط معمار کالیفرنیایی، ریچارد میر، بازطراحی شد، اکنون به دنبال آن است که به عنوان مرکز زنده اجتماعی شهر عمل کند. با این حال تا زمانی که این مهم عملی شود، می بایست ابتدا به درستی درک شود. یک دهه پس از آغاز به کار، میدان هنوز به صورت تهی درک می شود و معمولاً خالی باقی می ماند.
با حمایت موسسه نایت و همیاری شهر سن خوزه، موزه تک و استودیو گل طی همکاری با یکدیگر توانستند یک تصویر جدید برای فضای سایت تعریف کنند. هدف بیشتر توسعه پروژه ای بود که حالت کنونی پلازا را ارزیابی کند و نیز با کاربریهای خلاقانه آن را فعال و کنشگر کند، ابزارهایی را برای مشغولیت عمومی به آزمایش بگذارد و در نهایت پیشنهادهایی را در  بوته آزمایش قرار دهد.
پروژه با مجموعه ای از مصاحبه های انجام شده توسط موزه تک شروع به کار کرد که هدفش بیشتر پرورش یک ادراک از فضا از طریق یک مطالعه قوم شناسی بر روی پلازا بود. موزه تک 12 هفته بررسی و مطالعه انجام داد که شامل بیشتر از 200 ساعت مشاهده های دقیق از تالار شهر و 45 مصاحبه دقیق با کاربران و سهامداران پلازای تالار شهر شامل: کارمندان شهر، اعضای جامعه، مالکان تجارتهای محلی و برگزارکنندگان مراسم بود.
در نهایت، استودیو گل تحقیقی با عنوان فضای عمومی – زندگی عمومی که بر اساس متدولوژی که طی دهه ها از طریق آزمایشهای زیادی تکمیل شده بود، تنظیم کرد. این مساله تاکیدی گسترده بر روی جریان پیاده و توقف آنها در منطقه هم طی هفته و تعطیلات آخر هفته بود.
طی بررسی تحقیق فضاهای محبوب به یک متد جدید رسیدند که در واقع روشی است برای اندازه گیری آرایش فضاهای عمومی که مورد علاقه مردم آن شهر است و با هدف شناسایی ویژگیهای بنیادین این مکانها و  الهام بخشی به دخالتهای بعدی در شهر.پروژه تحقیقی 223 پاسخ جمع آوری کرد که تعداد 45 مصاحبه از این رقم، توسط محقق استودیو گل طی مصاحبه های تصادفی و اتفاقی در منطقه شهری به دست آمد.
San Joseدر نیمه راه پروژه، یک اجتماع عمومی ایجاد شد تا نتایج بررسی های اولیه از تحقیقات را به اشتراک بگذارد، با این هدف که احساسات دست اول مردم سان خوزه به مرکز شهر و تالار شهر درک شده و چگونگی القاء بعضی از ویژگیهای مکانهای مورد علاقه ای را که مردم در شهر می پسندند به پلازا مشخص شود. تصمیم گرفته شد که رویدادی میزبانی شود که در عین حال که شور و اشتیاق را در نظر می گیرد، بتواند بر روی عوامل و فاکتورهایی که مردم درباره شهرشان دوست دارند، تمرکز کند. در روز ولنتاین، یک کارگاه عمومی با عنوان یک نامه عاشقانه خطاب به شهر توسط شهروندان شکل داده شد که در آن همه آمال و آرزوهای آینده شرح داده می شد یک نامه عاشقانه برای سان خوزه، در واقع یک رویدادی برای روایت، گفت و گوهای پرشور، به اشتراک گذاری و تفریح بود. با حضور بیشتر از 120 شهروند سان خوزه ای که در میان آنها از شهردار گرفته تا تعدادی از کارمندان شهری و خانواده هایی از موسسات فرهنگی و طراحان شهری دیده می شدند، یک بعدازظهر پر انرژی سرشار از گفت و گو شکل گرفت که از خلال آن توانستند بلندپروازیهایی را که شهروندان سان خوزه برای زندگی عمومی شهرشان داشتند، ببینند.
این رویداد همچنین یک فرصت مناسب برای تست کردن بروز ترین الگوهای شهری بود.برای اولین بار، Crate+ را توسعه دادند، این مدل در واقع یک سیستم مدولار مبلمان است که از جعبه های شیر و قطعات تخته چوب افرا که به صورت پیش ساخته تولید شده و توانایی سرهم بندی شدن برای عملکردهای مختلف را دارند، هستند. این سیستم روزانه قطعات صنعتی را به صندلی، صحنه، میز خوشامدگویی، بالکن و یا دو ردیف صندلی تبدیل می کند. این الگو در بعضی پارکها نیز اجرا شد و از تکه های کلوخی مصنوعی با کیفیت بالا و قطعه های رنگارنگ کوسن های راحتی که منظر سخت بتنی و مرمری پلازا را تلطیف می کند، ساخته شده است.
در دفتر فنی گل در سان فرانسیسکو، آنها درگیر نتایج مولفه های مختلف تحقیق هستیم و هم اکنون آنها را با موسسه نایت، کارمندان شهر سان خوزه و با عموم بیشتری از مردم به اشتراک گذاشته است. آنها خوشبینانه به دنبال استفاده از چنین نتایجی برای تعریف مداخله های آینده، برای دوباره شکل دادن قلمروهای عمومی تالار شهر به موازات رشد شهر به سمت یک محیط شهری متراکم تر و سرزنده تر هستند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *