جستجو
Close this search box.

بازی مبتنی بر تعامل با طبیعت در مرکز مراقبت کودکان

مفهوم بازی طبیعی در واقع به دنبال طراحی انواع بازی است که به کمک هم محیطی تعاملی و طبیعی را ایجاد کند تا کودکان با تعامل با اجزای آنها به کشف محیط بپردازند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یک مرکز مراقبت از کودکان در تفریحگاه هنا که جدیداً بازسازی شده است فضای بازی خلاقانه، نوآورانه را برای کودکان 3 تا 5 ساله فراهم کرده است. طراحی خاص باعث می شود تا کودکان از کل فضا برای بازی استفاده کنند. این محوطه شامل فضای بیرونی مسقف برای انجام کارهای هنری و یادگیری و محیطی که در آن از رودخانه و جنگل چوبی به همراه گیاهان بومی استفاده شده، می شود تا کودکان بتوانند به راحتی با طبیعت تماس برقرار کنند. ایجاد مسیری مناسب برای سه چرخه که حروف الفبا در آن نصب شده است باعث می شود تا کودکان را به بازی کردن و مهارتهای حرکتی ترغیب کند.
بازی مبتنی بر تعامل با طبیعت در مرکز مراقبت کودکانمفهوم “بازی طبیعی” از طرحی کلی الهام گرفته شده است که در واقع به دنبال طراحی و اجرای انواع مختلفی از بازیهاست که به کمک هم محیطی منحصر به فرد و تعاملی را در زمینی با مساحت 500 مترمربع ایجاد می کند. گیاهان برای جذابیت احساسی (مثل. رنگ، بافت و بو) و درک مکان قرارگیری محوطه بازی (برای مثال پوشش گیاهای منطقه شمال غربی پاسفیک) و برای سهولت در نگهداری انتخاب گردیدند. کنده های درخت و تخته سنگهایی که در نواحی باغچه قرار داده شده اند موجب ترغیب کودکان به کشف و اکتشاف می شوند. میله های عمودی که به صورت ارگانیکی تنظیم و چیده شده اند، از محیط جنگل الهام گرفته شده اند به همراه پله های دایره ی با رنگ روشن، مارپیچی را برای کودکان ایجاد کرده اند که می توانند از میان آن عبور کرده و خود را سرگرم کنند. آبخوری فلزی مرسوم مسیری را برای عبور آب به سمت سطل شنی گرد شکل تامین می کند و به کودکان امکان بازی کردن و کنترل جریان آب موجود در آن فضا را می دهد. این پروژه توانست با وجود کوچکی فضا چالش پیش روی طراحان شارپ و دایموند در خصوص ایجاد محل بازی که دو مقوله تعاملی و طبیعی بودن را داشته باشد، برآورده کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *