در كشور ما به دليل رعايت نشدن قوانين معماري و شهرسازي، بيشتر پیاده روها از "عرض مفيد" برخوردار نيستند و گاهي همين فضاي كوچك هم توسط ماشين ها اشغال مي شود.
اين روزها ماشينها از پله بالا میروند در پیاده رو مى ايستند و از پشت به دوربين لبخند میزنند. وقتى ماشين بيخ تا بيخ در پیاده رو مىايستد، افراد پیاده كجا بروند؟ اين حرکت در واقع به معنای استفاده شخصی از «فضای عمومی» است كه متاسفانه اين روزها به امری عادی تبديل شده است. نكته جالب توجه اينجاست كه در كشور ما به دليل رعايت نشدن قوانين معماری و شهرسازی، غالب پیادهروها از «عرض مفيد» برخوردار نيستند و گاهی همين فضای كوچك هم توسط ساكنان خيابان (ماشينها و موتورسیکلت ها) اشغال می شود.
Invasion of pedestrians’ privacy
عکس: لیلا عراقیان / تجاوز به حريم پياده/ تهران / زمستان ۱۳۹۴
تجاوز به حريم پیاده
اين حرکت در واقع به معنای استفاده شخصی از «فضای عمومی» است كه متاسفانه اين روزها به امری عادی تبديل شده است. نكته جالب توجه اينجاست كه در كشور ما به دليل رعايت نشدن قوانين معماری و شهرسازی، غالب پیادهروها از «عرض مفيد» برخوردار نيستند و گاهی همين فضای كوچك هم توسط ساكنان خيابان (ماشينها و موتورسیکلت ها) اشغال می شود.
عکس: لیلا عراقیان / تجاوز به حريم پياده/ تهران / زمستان ۱۳۹۴
نمونه نامناسب
مشخصات مطلب
نویسنده:
معمار
مطالب مرتبط
باغ تایگر گلن، باغی که داستانی برای گفتن دارد
نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در آفریقا
معرفی گروه معماری سانا
هویت جدید میدان جمهوری پاریس در طرح بازسازی