جستجو
Close this search box.

فاز چهارم پارک ساحلی لوئیزویل

تیم طراحی فاز چهارم پارک ساحلی لوئیزویل با درک مفهوم زیست بوم، سعی دارند پارکی را خلق کنند که ویژگیهای ذاتی هر زیست بوم را پیوند و مرز آنها را از بین ببرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در ادامه موفقیتهای فازهای 1 تا 3 پارک ساحلی لوئیز ویل، هدف فاز چهارم، توسعه فضای این پارک به سمت غرب در طول رودخانه اوهایو است. محدوده جدید بناست که به عنوان ادامه فضای جمعی موازی با رودخانه باشد و هسته‌ مرکزی شهر را به محله پورتلند متصل کند. طرح جامع شهر، قوانین اصلی شکل پارک و ساختار کلی توسعه آن را مشخص کرده است. این پلان، برای بهبود و تکامل هر فضا برای دستیابی به اهداف کیفی و کمی و با در نظر گرفتن پارک به عنوان مجموعه ای از فضاهای عملکردی، توصیه های دقیقی ارائه می کند.
موقعیت قرارگیری پارک در مکانی است که دارای تاریخ غنی است و پیدایش لوئیزویل را به اوایل قرن نوزدهم باز می گرداند. تیم طراحی برای کشف و فهم گذشته این محیط، با جامعه لوئیزویل همکاری نزدیکی داشته است. قلعه ساحلی، کانال پورتلند، کارخانه های ذوب فولاد، انبارهای تنباکو و ظغیان های رودخانه از جمله جلوه های تاریخی سایت هستند که به مرور زمان خط ساحلی را شکل و توسعه داده اند.

فاز چهارم پارک ساحلی لوئیزویل
طراحان با حذف مرز بین زیست بوم ها، سعی در برقراری ارتباط بین فضاهای مختلف اطراف مجموعه دارند.

مطالعات انجام شده روی محیط پروژه، از سه چشم انداز تشکیل شده است: شهر، پارک و رودخانه. هرکدام از این مناظر از یکدیگر متمایزند و مجموعه ای از شرایط محیطی مخصوص به خود را ارائه می کنند. این سه منظره در حال حاضر از نظر بصری از یکدیگر جدا هستند و از استقلال و جدایی بین شهر، پارک و رودخانه را نشان می دهند. این جدایی با توصیه هایی که ارتباط بین شهر، مردم و رودخانه را تشویق می کنند در تضاد است. انحلال مرزها و تنش های بین شهر، رودخانه و پارک، ارتباط فیزیکی و مفهومی بین این زیست بوم ها را ارتقا می بخشد.
تیم طراحی همپوشانی میان این زیست بوم ها را بررسی کرده و عبارت بوم مرز (Ecotone) را برای تعریف این نواحی گذار مورد استفاده قرار داده است. در مباحث اکولوژیکی، یک بوم مرز به صورت منطقه گذار بین دو زیست بوم تعریف می شود که دو اجتماع با هم ملاقات داشته و یکپارچه می شوند.
با استفاده از این واژه اکولوژیکی، فاز چهارم، خود را به صورت چهار محیط یا زیست بوم مختلف نشان می دهد. در نگاه اول، ممکن است این تقسیم بندی برای فضاهای پارک، قابل قبول و منطقی باشد. اما تیم طراحی پارک ساحلی در مقدمات کار تصمیم گرفتند، این تصور را به چالش بکشند و پارکی را در نظر بگیرند که ویژگیهای ذاتی هر زیست بوم را پیوند دهد و مرزهایی که سایت را به بخشهای مختلف تقسیم می کنند را از بین ببرند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *