جستجو
Close this search box.

چشم انداز اقامتگاه مقامات تایپه شرقی

در طراحی اقامتگاه مقامات تایپه شرقی منظره عمودی و جریان آب به گونه ای قرار گرفته اند که درختان و آسمان را بهم مرتبط کرده و باعث ایجاد عمق در فضا می شوند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

اقامتگاه مقامات تایپه شرقی در قلب شهر تایپه واقع شده است و به خیابانی شلوغ اما زیبا متصل است. وجود پارکی که در سمت غرب سایت وجود دارد باعث می شود که این اقامتگاه در آرامش بیشتری نسبت به شلوغی اطراف باشد و به اقامت کنندگان این امکان را می دهد که حضور طبیعت را احساس کنند و شیوه زندگی دراین مکان را به خوبی درک کنند.
ارتباط و استفاده کاربردی از فضای داخلی, فضای سبزی ساده ولی بزرگ به وجود آورده است. بیشتر باغ برای همساز کردن ارتباط با سبزی باغ و گسترش ارزش باغ هم از نظر بصری وهم از نظر فضایی، در قسمت غربی ساختمان قرار دارد. به علاوه منظره عمودی و جریان آب به گونه قرار گرفته اند که درختان و آسمان را به هم مرتبط می کنند که باعث ایجاد عمق در فضا می شود.
Residences of Mandarin Orientalدر میان طراحی های فضای داخلی ساختمان، سالن استراحت در محور اصلی ساختمان به عنوان مهمترین قسمت بنا مطرح است که به فضای خارجی نیز ارتباط دارد. طراحی این قسمت در کنار ایجاد حس بزرگی فضای داخلی، با استفاده از آبنماها و منظره سازی عمودی با درختان به فضا عمق می دهد.
کتابخانه در ضلع جنوبی ساختمان با استفاده از طراحی آب و مجسمه ها از لحاظ بصری به فضای استراحت خارجی مرتبط شده است ولی همچنان حس دو فضای مجزا را القاء می کنند. کارهای هنری و مبلمان طراحی شده در فضای استراحت خارجی چیده شده اند و به اقامت کنندگان اجازه می دهد که تغییر فصلها و تازگی طبیعت را در شهر احساس کنند. در عین حال تناسب فضا هم به خوبی در نظر گرفته شده است؛ فضای اصلی برای فعالیتها در نزدیکی ساختمان قرار دارد. همچنین به اقامت کنندگان کمک می کند که دو فضای داخلی و خارجی را مرتبط با هم درک کنند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *