جستجو
Close this search box.

پرونده اکسپوی میلان 2015

پرونده اکسپوی میلان شامل معرفی و نقد نمایشگاه جهانی ۲۱۰۵ میلان و غرفه برخی کشورهای حاضر در آن به همراه آموزه هایی است که می تواند در تجربیات آتی سودمند باشد.

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده اکسپوی میلان 2015

اکسپو از مهم ترین رویداد های فرهنگی و معماری در جهان است که هر پنج سال در یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود. در این نمایشگاه جهانی، هر تیم شرکت کننده می تواند با طراحی غرفه خود، به عنوان نماینده تاریخ، فرهنگ، هنر و باورهای کشورش در اکسپو حضور داشته باشد.
اکسپو سال 2015، در شهر میلان ایتالیا و با موضوع “تغذیه زمین، انرژی برای حیات” برپا شد. در واقع، این موضوع با هدف پرداختن به مساله تغذیه در جوامع امروزی و منظر طبیعی و کشاورزی هر کشور مطرح شد.

پرونده اکسپوی میلان 2015
اکسپوی میلان در سال 2015

اکنون با گذشت یک ماه از اتمام اکسپوی میلان، بهتر می توان به قضاوت درباره آن پرداخت و کیفیت نمایشگاه را در طول شش ماه برگزاری آن، مورد بررسی قرار داد. به علاوه در اکسپوی امسال، تاکید بیشتری بر طراحی منظر نمایشگاه و غرفه ها وجود داشت و دید طراحان، بیشتر متوجه منظر، و نه معماری غرفه، بود.

بنابراین با توجه به نکات مطرح شده و به بهانه درگیر شدن بسیاری از کشورها، از جمله ایران، سایت معمار منظر تصمیم گرفت که به شکل اختصاصی در قالب یک پرونده، به بررسی این نمایشگاه، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سال ۲۰۱۵ میلادی در این حوزه، و ایده مطرح شده در آن بپردازد. پرونده حاضر شامل نقد و تحلیل اکسپو و معرفی غرفه های برخی کشورهای حاضر در آن به علاوه آموزه هایی است که می تواند در تجربیات آتی سودمند باشد. در مدت دو هفته هر روز یک مطلب به این پرونده افزوده می شود؛ امید که مقبول افتد.

در این پرونده مطالب زیر را می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *