جستجو
Close this search box.

پرونده سفر یزد

در این سفر از شهرهایی همچون یزد ،‌ فهرج، مهریز، تفت و میبد بازدید شد. پرونده حاضر محصول دریافت های اعضای حاضر در این سفر است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده سفر یزد

استان یزد در دل کویر مرکزی ایران، دارای منظر ویژه ای است که متاثر از بوم و فرهنگ مردمان این سرزمین بوده و غنی از نکات ارزشمند در حوزه باغ و منظر شهری است. برای شناخت بیشتر منظر این بخش از ایران، سفری پژوهشی از سوی گروه معماری منظر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به سرپرستی دکتر مهربانی گلزار برگزار شد. در سفر یزد از شهرهایی همچون یزد،‌ فهرج، مهریز، تفت و میبد بازدید شد. پرونده حاضر محصول دریافتهای اعضای حاضر در این سفر است. علاوه بر دانشجویان معماری منظر این دانشگاه، دانشجویانی از دانشگاه تهران نیز در این برنامه حضور داشتند که در پربار شدن نتایج سفر موثر بودند.

پرونده سفر یزد

این پرونده از زوایای مختلف به نقد و بررسی مکان های مورد بازدید در طول سفر پرداخته است و به تدریج مقالاتی به این مجموعه افزوده می شود. پیش از این، دستاوردهایی از سفر در قالب فتوکامنت منتشر شده است که به طور تصویری، نکاتی قابل تامل را عرضه می کند.
در پایان لازم است که از ریاست دانشکده آقای دکتر زندیه و مدیر گروه معماری آقای دکتر سامه به خاطر مساعدت ایشان که زمینه ساز  این بازدید پژوهشی شد تشکر نماید.

در این پرونده، مطالب زیر ارائه شده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *