جستجو
Close this search box.

پارک کلاید وارن برنده جایزه فضای باز شهری سال 2014

پارک کلاید وارن به جهت خلق فضایی متنوع و پایدار برنده جایزه فضای باز شهری در سال 2014 شد. در این مطلب این پروژه معرفی و تحلیل شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سازمان فضای شهری، جایزه فضای باز 2014 را به پارک کلاید وارن اهدا کرده و اذعان داشته این پارک که در دالاس تگزاس به مدت دو سال است، احداث شده؛ یک دستاورد مهم در فضاسازی شهری محسوب می شود. در این رقابت سالیانه، پروژه های فضای شهری موفق را که هم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی غنی و با ارزش هستند و جوامع خود را احیاء و پویا می کنند معرفی می کند.
این پارک در سال 2012 تکمیل شد و به عنوان میدان جدید شهر دالاس کار می کند و به معنای واقعی به عنوان پلی برای متصل کردن بخش فرهنگی مرکز شهر با بخش های توسعه یافته شمال شهر استفاده شده است. این امر باعث شکل گیری دوباره، تجدید شهر و همچنین توسعه اقتصادی شهر می شود. این پارک دارای پیاده رو و مسیر عبور دوچرخه و کالسکه بین بالای شهر مرکز شهر و مرکز هنری است و این موضوع خود به داشتن مرکز شهری قابل پیاده روی کمک کرده است.

پارک کلاید وارن برنده جایزه فضای باز شهری سال 2014
پارک کلاید وارن به جهت خلق فضایی متنوع و پایدار برنده جایزه فضای باز شهری در سال 2014 شد.

این پارک ویژگیهای قابل انعطاف و طراحی پیاده گرا ارائه می کند؛ ترکیبی از فضاهای فعال و غیرفعال که شامل پارک کودکان، سالن مطالعه، کرت های چمن بزرگ، رستوران غرفه های نمایش، زمین های بازی و باغ گیاه شناسی در اطراف تفرجگاه های عابر پیاده. رهبران رویایی پشت این پروژه شیلا و جودی گرنت اعضای هیئِت شورای املاک و مستغلات شهر دالاس و افرادی دیگر برای دید زیبا و کار سخت شان مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین  دفتر جیمز برانت معمار پروژه و توماس فیفر برای طرح های خارق العاده شان مورد تحسین قرار گرفتند.
بخشی از طراحی پایدار این پارک دارای گواهی طلایی LEED می باشد که ویژگیهای سبز متعدد را با هم ترکیب می کند؛ از جمله استفاده از گونه های درختان و گیاهان بومی، سیستم احیای آب و سیستم مضاعف تصفیه آب، پانل های خورشیدی و راندمان بالای سیستم مدیریت روشنایی و بسیاری دیگر از این جمله موارد می باشند. لاچمن رئیس این همایش جهانی در خصوص این پارک می گوید: این پارک نه تنها در برابر شکاف شهری که باعث جدا کردن توسعه شهری و به چالش کشیدن پتانسیل های موجود در ناحیه می شود، ایستاد. این پروژه همچنین نشان می دهد که داشتن چشم انداز بلندمدت و تعهد برای پرورش حس مکان جامعه حیاتی هستند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *