جستجو
Close this search box.

بازطراحی یادمانی پارک باتری

بعد از آخرین مرحله از طرح بازسازی، پارک باتری در نهایت به فضای عمومی زیبا و پایدار معاصری که به ارزشهای فرهنگی، باستانی و تاریخی خود ارج نهاده، تبدیل شده است.

نویسنده:

مشخصات مطلب

زمینی در محدوده تاریخی در جنوب منهتن به نام باتری وجود دارد، باتری، نام خود را از (باتری) استوانه های ساخته شده توسط مهاجران هلندی در دهه 1600 گرفته است. در طی سده های متمادی، این پارک اولین مکان رسمی در پذیرش مهاجران بوده و به عنوان یک زمین تفریحی و منظری یادمانی عمل کرده است.

این پارک در بیست سال پیش تنها یک موزه رسمی بوده و در حال حاضر یک مقصد باشکوه برای هفت میلیون گردشگر و اهالی نیویورک است که هر سال با کشتی به دیدن مزرعه های شهری و یادمانی آن، به اینجا می آیند و با قدم زدن در باغهای Bosque و نوار ساحلی به گشت و گذار و دیدن منظر باشکوه هاربن نیویورک می پردازند.

آخرین مرحله از فرآیند بازسازی این مکان، حصار باتری، مسیر دوچرخه، طرحی بیضوی و جنگل بوده است؛ طرحی 14 میلیون دلاری به وسعت 12 هکتار که شامل یک محل گردهمایی پر هزینه، یک مسیری دوچرخه، پیاده رو یادمانی و عبور و مروری ساده است.

بازطراحی یادمانی پارک باتری

باتری بیضی

دو هکتار از منطقه بلوگرس کنتاکی و فستوکا، توسط 38 درخت به خوبی سایه دار شده است و محوطه بیضوی باتری که فضایی جمعی به ظرفیت 9000 نفر جهت انجام فعالیتهایی نظیر کنسرت است، نیز کفسازی شده است. کسانی که از ورودی خیابان برادوی عبور می کنند با نمایش چشمگیری از قلعه کلینتون، تحت تاثیر قرار می گیرند.

مسیر باتری شکل دوچرخه

دوچرخه سواری در مسیر منحنی شکل که توسط درختچه های رنگارنگ احاطه شده است، ارتباط مهمی بین پارک رودخانه هادسون و مسیر دوچرخه سواری شرقی رودخانه در عین دسترسی امن به پارک را فراهم می کند.

بازطراحی یادمانی پارک باتری

پیاده روی در مسیری یادمانی

پارک دارای 23 اثر یادمانی در رابطه با کاشفان، مدافعان و مخترعان آمریکایی است. این آثار پیش از این به صورت بی نظم در اطراف پارک پراکنده شده بودند. در حال حاضر 10 عدد از این مجسمه ها به حصار پارک منتقل شده اند. در جایگاه اخیرشان در مسیر یادمانی جدید، این آثار نقاط تمرکزی را در امتداد خیابان اصلی پارک فراهم کرده اند.

طول عمر پارک که شامل 250 درخت بالغ است با کفسازی جدیدی که از ریشه درختان محافظت می کند، تضمین شده است. مسیرهای غیرضروری برای فضای جنگلی بیشتر و امکان تکثیر درختان برداشته شده تا امکان گسترش وجود داشته باشد.

عبور و مرور

در طرح اخیر تعارض های سابق بین عابران پیاده، دوچرخه ها، کامیونها و اتوبوسها رفع شده است. قاب دیدی که توسط گیاهان ایجاد شده، ورودی اصلی را تقویت می کند. پارک به منظور تقویت نقش خود به عنوان اولین خط دفاعی شهر، در برابر گردبادها نفوذپذیرتر شده است. طراحان پارک با جایگزین کردن چمنهای له شده با گیاهان پوششی بومی و کمتر کردن کفسازی، از ایجاد روان آبها جلوگیری کرده اند.

پارک باتری در نهایت به فضای عمومی زیبا و پایدار معاصری که به ارزشهای فرهنگی، باستانی و تاریخی خود ارج نهاده، تبدیل شده است.

∴ Landezine.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *