جستجو
Close this search box.

ابر در تراس؛ فضای عمومی عمودی در قلب شانگهای

این طراحی با نام مستعار "ابر در تراس" انجام شده و از یک سری تراس سبز به عنوان یک پل بصری بهره برده است و حضور در آنها مانند نشستن روی تپه ای شناور است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ایداس (Aedas) از برنامه جاده جمدال شانگهون پرده برداری کرده است، یک پروژه چند منظوره در شهر شانگهای که 45000 متر مربع از دفاتر و خرده فروشی ها در آن قرار گرفته اند.
این طراحی با نام مستعار “ابر در تراس” انجام شده است و از یک سری تراس سبز به عنوان یک پل بصری و ارتباطی کم ارتفاع، که باعث پیشرفتهای مسکونی در محدوده شده، بهره برده است.
در سطح اول پروژه، خرده فروشی ها و املاک در امتداد خیابان قرار دارند. پله دور و تراس با پوشش گیاهی، شکست تدریجی برج را نشان می دهد. ورودی به سطح اول در هر دو انتهای ساختمان است که بسیار پر ترافیک بوده و به دو ورودی مترو نزدیک است. تصمیم در روند طراحی بر مبنای توسعه با دسترسی بالا بود تا انسانیت گمشده در واحد همسایگی را آشکار کند.

ابر در تراس؛ فضای عمومی عمودی در قلب شانگهای

به عنوان ساختمانی بلند، تراسها در برج عمداً به شکل مبهم ایجاد شده اند. گوشه های نرم و ناهمواری های دیوار پرده ایی روی نما به آرامی محیط اطراف را منعکس می کند. محل قرارگیری تراسها اجازه می دهد که تراس سبز برج به صورت یک ابر در بالای مغازه های زیر جلوه کند، گویی بر روی تپه ای شناور نشسته اید که سهم زیادی در تعامل با خیابان دارد.
این ساختمان نیز در شرایط نوری ایده ال طراحی شده است؛ دنده های افقی پیرامون برج به عنوان افتابگیر و عمل می کنند. در بخش زیرین برج در نصب شیشه ها آهن کمتری استفاده شده تا مانند دیوار پرده ای برای افزایش نور در طبقات کارایی داشته باشند. محوطه سازی طبیعی در تراسها باعث تهویه، خنکی محیط و ایجاد می شود.

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *