جستجو
Close this search box.

معرفی کتاب گزیده تاریخ باغ و منظر شهری

کتاب «گزیده تاریخ باغ و منظر شهری» مروری کوتاه بر تاریخ باغسازی و معماری منظر است که از مصر باستان تا دوره معاصر را در بر می گیرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

کتاب «گزیده تاریخ باغ و منظر شهری» مروری کوتاه بر تاریخ باغسازی و معماری منظر است که از مصر باستان تا دوره معاصر را در بر می گیرد. هر بخش به ذکر رویدادها و آثار شاخص یک دوره یا یک سرزمین می پردازد و در انتهای هر بخش نیز اطلاعات تکمیلی تحت عنوان «حاشیه» توسط مترجم افزوده شده است.

معرفی کتاب گزیده تاریخ باغ و منظر شهری

در مقدمه کتاب آمده است:

باغ،‌ گزینشی از طبیعت است؛ انتخابی که بنابر نیاز اولیه انسان یعنی غذا، در ابتدا محدود به گیاهان و درختان مثمر بود؛ اما به تدریج نیازهای روحی و عاطفی نیز اهمیت می یابند و این گونه، نقطه عطفی در تاریخ منظر به وقوع می پیوندد و باغهای تفریح و تفرج، به عنوان یکی از مصداق‌های تعامل انسان با محیط، به قصد حظ روحی و معنوی به عرصه زندگی انسان وارد می شود.

«تاریخ منظر» به روایت این مصداقها می پردازد، تحلیل و بیان آثاری که هریک بازتابی از اقتصاد،‌ فرهنگ، جامعه و نگاه زیبایی شناسی در هر دوره است.

کتاب حاضر روایتی مختصر و گزیده از مهمترین مصداقهای منظرین در طول تاریخ است که محصول نگاه انسان به هستی و نحوه مداخله او در طبیعت است. مطالعه این کتاب به علاقه مندان حوزه باغ و منظر توصیه می شود.

خرید اینترنتی از شهر کتاب آنلاین: سفارش کتاب
مکان های عرضه کتاب :

  • کتابفروشی های معتبر روبروی دانشگاه تهران ( پرهام- سیمای دانش – کتابفروشی محسن –  کتابفروشی الیاس)
  • تماس مستقیم با انتشارات آریاسگال: ۷۶۷۸۱۰۷۸- ۰۲۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *