جستجو
Close this search box.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

مهارت های زیادی هستند که به طور غیرمستقیم و زمانی که موضوعات چندرشته ای مانند منظر را مطالعه می کنید، فرا خواهید گرفت.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یک مدرک معماری منظر می تواند شما را در سطح بالایی از دانش که این دوره می تواند پوشش دهد، قرار دهد. اما مهارتهای غیر منتظره و خارج از برنامه ای هم هستند که یک مدرک در معماری منظر می تواند همراه داشته باشد. اگر شما مدرک معماری منظر دارید یا در صدد دریافت آن هستید، قطعاً این مطلب برای شما جذاب خواهد بود. مانند هر حرفه دیگری، ادامه تحصیل در زمینه معماری منظر نیازمند سخت کوشی و تعهد است. منظور سخت کوشی و تعهد بسیار زیاد است. گاهی روزها بی خواب خواهید بود و در آستانه فروپاشی عصبی! تنها کسانی که عاشقانه این حرفه را دوست دارند تا زمان دریافت مدرک دوره دوام می آورند.
دریافت مدرک معماری منظر تضمینی است برای مهارتهای مرتبط بیشماری که شما خواهید آموخت. ولی مهارتهای زیادی هم هستند که به طور غیرمستقیم و زمانی که موضوعات چندرشته ای مانند منظر را مطالعه می کنید، فرا خواهید گرفت. این به این معناست که شما دانشگاه را با شماری از مهارتهایی که انتظارشان را نداشتید ترک خواهید کرد. در اینجا به معرفی 10 نمونه از آنها می پردازیم:

لذت طراحی منظر، حتی اگر در قبال کارتان مزدی دریافت نکنید

قسمت “حتی اگر مزدی دریافت نکردن” اصلا به نظر خوشایند نمی آید. ولی در پس این جمله یک پیام مهم وجود دارد؛ شما به راستی عاشق کارتان هستید. این به این معنی نیست که شما کاری با حقوق کامل مرتبط با مدرک خودتان پیدا نمی کنید، ولی گاهی اوقات شما فرصتهایی برای کار داوطلبانه خواهید داشت و اگر انجام کارهای داوطبانه باعث می شود که شما احساس توانایی، الهام بخش بودن و شادی کنید، در این زمان خواهید فهمید که حرفه درست را انتخاب کرده اید.

جزئیات به قسمت بسیار مهم کار شما تبدیل می شوند

مردم عاشق جزئیات هستند و آنها را در طراحی می بینند. در اولین پروژه های قبل از ورود به دانشگاهتان، ممکن است چیزهایی را از قلم بیندازید و این کاملاً عادی است. ولی شما آنها را به خاطر می سپارید و سعی می کنید دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنید. هر چقدر که پروژه های بیشتری انجام می دهید ، نگاه شما هنگام ترسیم و طراحی تحلیلی تر می شود و فرصت خوبی برای فراگیری کامل این مهارت ایجاد می کند.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

وقتی پای ارزیابی فضاهای عمومی در میان باشد، با دیده انتقاد نگاه می کنید

به نسبتی که دانشتان افزایش می یابد، شم انتقاد در شما نیز بیشتر می شود. گاهی به خودتان می آیید و می بینید که اشتباهات یا کوتاهی هایی که در طراحیهای مختلف جهان وجود دارند را با مشاهده مزایا و معایب آنها در محیط اطراف خودتان ارزیابی می کنید و هنگام طراحی پروژه های آینده خود محتاط تر خواهید شد. این مهارت شما را حرفه ای تر می کند که در نهایت ممکن است زمینه مشغول شدن شما را در شغل رویاهایتان فراهم کند.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

وقتی یک فضای سبز خالی می بینید ایده ها به ذهنتان هجوم می آورند

پدیده جالبی که ممکن است در طول دوران تحصیل با آن مواجه شوید، کم آوردن ایده در مواجهه با پروژه ها است. ولی بعد از فارغ التحصیلی، تقریبا مانند این می ماند که توانایی تجسم شما مرزهای خودش را در هم می شکند. همیشه پیش می آید که فضای سبز خالی افتاده ای را ببینید و قسمت مربوط به ایده پردازی ذهنتان شروع به جرقه زدن کند. در این مواقع بسیار اهمیت دارد که این ایده ها را جایی بنویسید یا ترسیم کنید، چون ممکن است همان نوآوری یا راه حلی باشند که در آینده، وقتی صحبت از ایده ها می شود، کارفرما را برای استخدام شما ترغیب کند.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

منظر سخت و ارزیابی سایت؛ رسیدگی به مشکلات

هیچکس در همه چیز با استعداد نیست. شما ممکن است منظر سخت را به عنوان علاقه اولیه خودتان انتخاب کرده باشید و در آن رشد هم بکنید. این بخش گسترده ای از معماری منظر است، با فرصتهای فراوان؛ کاشیکاری، آبنماها، دیوارها و پله ها. طراحی آنها کار سرگرم کننده ای است، ولی در عین حال شما باید نسبت به انجام یک طراحی کارآمد هوشیار باشید و بدانید چگونه آنها را ایمن سازی کنید. در کنار اینها، ارزیابی سایت هم کار پیچیده ای است و حتی اگر آن را بلد باشید، همیشه در حال آموختن آن هستید.

عاشق گیاهان شدن

در طی روند درس خواندنتان، چیزهای زیادی در مورد گیاهان یاد می گیرید. اینجا متوجه خواهید شد که دوستدار گل و گیاه هستید یا نه؟ اگر گیاهشناس خوبی نباشید، همیشه می توانید روی منظر سخت تمرکز کنید. اما اگر عاشق گل و گیاه هستید، بعد از فارغ التحصیلی تفاوت چندانی نمی کنید. این می تواند برای شما مثل یک امتیاز باشد، چون شما برای چالشهایی که شامل طراحی کاشت می شود نیز آماده خواهید بود. آگاهی در مورد رفتار گیاهان و نیازهای آنها در مناطق مورد بررسی، پروژه های شما را موفق می سازد.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

می دانید چگونه با بودجه های کم کنار بیایید

در دوران دانشگاه، احتمالاً شما متوجه خواهید شد که پیاده سازی پروژه ها می تواند تا چه اندازه پر هزینه باشد و ارزش تقریبی هر کدام را درک خواهید کرد. این موضوع مهمی است، کنار آمدن با بودجه محدود گاهی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تقریباً مشابه چیزی که در هنگام کارتان اتفاق می افتد. شما خواهید دانست که چگونه در طراحی ها و با وجود محدودیتها عناصر لازم را اجرایی کنید و در عین حال همواره زیبا و کارآمد باشند.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

مشکلات زیست محیطی، هیزم آتش ایده های شما هستند
نگرانی در مورد محیط زیست، مسئله ای است که باید همه افراد را درگیر خود کند. ولی شما به عنوان یک معمار منظر، مهارت کافی برای انجام کارهایی را دارید که تا حد قابل توجهی از آلودگی محیط کم کنند. این یک کسب و کار جدی است که تقریباً همیشه با همکاری دیگر برنامه ریزان و اندیشمندان است. شما می دانید که چگونه از گیاهان مناسب، تکنیکها و سیستمهای متنوع برای پاکسازی محیط زیست استفاده کنید.

مهارت هایی غیرمنتظره که از مدرک معماری منظر کسب می کنید

در استفاده از نرم افزارهای طراحی دو و سه بعدی استاد می شوید

اگر در گذشته تجربه استفاده از نرم افزارهای طراحی را نداشته اید، واحدهای دانشگاهی که در این مورد باید بگذرانید برایتان به عنوان یک معضل خودنمایی می کنند. ولی تعجبی ندارد که تنها چیزی که این معضل را برطرف می کند، تمرین کردن است و تمرین کردن و تمرین کردن و تمرین کردن بیشتر بعد از دانشگاه.

پایداری، ویژگی خوب و همیشگی شماست

پایداری شما را به موفقیت می رساند. شما باید بذر پایداری را در ذهن خودتان بکارید، به آن رسیدگی کنید تا ریشه بدواند و به یک ویژگی خوب غیرقابل از بین بردن در شما تبدیل شود. شما زمان کافی را خواهید داشت که در طی سالها تحصیل آن را توسعه بدهید و در کنار صبر، نتیجه خواهید گرفت. با مدرک معماری منظرتان و پایداری، شما برای جست و جوی کار، حرفه و چالشهای زندگی خود نیز آماده خواهید بود. در پایان دوران تحصیل، شما مقدار مشخصی از اراده را خواهید داشت و قادر خواهید بود تا آخر بدون شیون و زاری ادامه دهید.
دانستن در مورد حرفه ای که تا حدی شخصیت شما را شکل داده، عالی است. بدون آن، ما هرگز قادر نخواهیم بود خود را وقف کارمان و مردم دیگر کنیم و در دنیا تغییر ایجاد کنیم. پس مهارتهای دوست داشتنی معماری منظر خود را در آغوش بکشید و به سوی موفقیت پیش بروید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *