جستجو
Close this search box.

فرم خاص بلوک ششم اسکله Sørenga برای استفاده از دید و منظر

بلوک ششم یک بلوک مسکونی با 110 آپارتمان و یک حیاط سبز نیمه عمومی است. دو ردیف معبر بزرگ مورب که از وسط بلوکها می گذرد تا کنار ساحل ادامه دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ساحل Sørenga تا همین اواخر یک لنگرگاه ورودی کانتینرها در شرق بندر اسلو در نزدیکی شهر قرون وسطایی بوده است. توسعه مجدد این ساحل بخشی از برنامه عمده در برنامه ریزی شهری اتصال مجدد اسکله به شهر بوده است. هشت بلوک در اسکله توسط چهار شرکت معماری طراحی شده است و اخیرا در بلوک ششم، دو مجموعه توسط معماران Mad طراحی شده است.

اجزا

بلوک ششم، یک بلوک مسکونی با 110 آپارتمان و یک حیاط سبز نیمه عمومی است. دو ردیف معبر بزرگ مورب که از وسط بلوکها می گذرد و تا کنار ساحل ادامه دارد، حیاط و پارک مرکزی را به هم مرتبط می سازد. این ارتباط بصری، توریستها را به داخل دعوت می کند و دسترسی آسان بین حیاط را برای ساکنان فراهم می کند.

دسترسی از طریق آبراهه

بلوک ششم، مجاور کانال آبراهه و عمود بر اسکله قرار دارد و دسترسی آنجا از طریق طبقه زیرین توسط دو لنگرگاه شناور با یک اتاق انبار قابل استفاده برای قایقها و بزرگترین فضای باز کنار دریا برای آفتابگیری در نروژ، امکانپذیر است و ساکنان اسکله از دیدن این منظره و آبراهه لذت می برند.
فرم خاص بلوک ششم اسکله Sørenga برای استفاده از دید و منظرسقف شیبدار به عنوان مشخصه بلوک ششم، موجب روشنایی بسیار حیاط و داخل آپارتمانها در روز شده و ساختار شیبدار آن، تراسهای بسیاری را به وجود آورده است که چشم انداز مطلوبی را برای آپارتمانها فراهم می کند. یک تراس بزرگ مشترک برای همه ساکنان برای استفاده در مهمانیها یا تماشای عبور کشتیها یا آفتاب گرفتن نیز وجود دارد. ارتفاع بلوک ششم نسبت به راه ساحلی در شمال هشت طبقه است ولی در سمت پارک مرکزی در جنوب فقط یک طبقه است.

مصالح

نمای بیرونی و درونی بلوک ششم در تضاد کامل با یکدیگر هستند. در حالی که نمای بیرونی از آجر تیره براق به طور خاص برای تمام هشت طبقه اجرا شده است، نماها (و سقفها) سفید روشن هستند. این روکش سفید روشن با نقوش برجسته از نمادهای تاریخی دریانوردان در داخل آبراهه اسلو تکمیل شده است. بام سبز نمای پنجم ساختمان به حساب می آید که یک پیوند بصری سبز بین پارک مرکزی با تپه های سبز اسلو برقرار می کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *