جستجو
Close this search box.

طرح کنگو کوما برای استادیوم المپیک 2020 توکیو، جایگزین طرحی از زاها حدید

ساخت طرح کنگو کوما برای استادیوم المپیک 2020 توکیو، یک سال پس از انتخاب آن به عنوان جایگزین طرح اصلی طراحی شده توسط زاها حدید، آغاز شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ساخت و ساز بر روی طرح کنگو کوما برای استادیوم المپیک 2020 توکیو، یک سال پس از انتخاب آن به عنوان جایگزین طرح اصلی طراحی شده توسط زاها حدید و سه سال و نیم قبل از مراسم افتتاحیه این رویداد در 24 جولای 2020، آغاز شده است.
هزینه 1.5 میلیارد دلاری برای این استادیوم 3 سطحی و 80000 نفره با صندلیهای چوبی، تخمین زده شده که بیشتر از بودجه 850 میلیون دلاری در نظر گرفته شده برای آن است اما به طور قابل ملاحظه ای از هزینه 2.1 میلیارد دلاری تخمین زده شده برای طرح زاها حدید قبل از کنار گذاشتن آن کمتر است.
طرح کنگو کوما برای استادیوم المپیک 2020 توکیو، جایگزین طرحی از زاها حدیدورزشگاه بر روی سایت استادیوم المپیک 1964 توکیو که توسط کنزو تانگه طراحی شده بود، قرار خواهد گرفت. البته این سایت سال گذشته به منظور باز کردن راه ساختمان جدید تخریب شد. بعد از مورد انتقاد واقع شدن طرح زاها حدید به خاطر خارج از مقیاس بودن آن، طراحی مجدد با سطح زمین بازی کوچکتر و شبکه بندی سبک چوبی الهام گرفته از معابد ژاپنی با خط برش پایینتری، انجام شد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *