جستجو
Close this search box.

طرح برنده مسابقه راه آهن بالتیک الهام گرفته از قوس

ساختمان ایستگاه قطار بالتیک با الهام از فرم اولیه قوس و دوران آرت نوو، با سایبان هایی که شبیه برگهای سرخس قوس دار هستند، تشخص می یابد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

PLH Arkitekter به عنوان یکی از دو برنده در مسابقه طراحی بین المللی راه آهن بالتیک که توسط خطوط راه آهن اروپا سازماندهی شده، اعلام شده است. به عنوان بخشی از شبکه حمل و نقل اروپا، راه آهن بالتیک به یک قطب حمل و نقل عمومی چند مدلی در لتونی، پایتخت ریگا به همراه یک پل راه آهن که از رودخانه Daugava عبور می کند، تبدیل خواهد شد.
نقطه کانونی این پروژه ساختمان ایستگاه قطاری خواهد بود که با ایجاد یک هویت بصری قوی در چشم انداز، احساس ریگا به عنوان یک کلانشهر را تقویت می نماید. با الهام از فرم اولیه قوس و دوران آرت نوو، ساختمان با سایبان هایی که شبیه برگهای سرخس قوس دار هستند، تشخص می یابد. در جبهه شمالی ساختمان، فرم سایبان یک دید بی نظیر به شهر تاریخی را ممکن می سازد که برای ایجاد یک حس مکان قوی برای مسافرانی که به شهر وارد شده یا شهر را ترک می کنند، ایده آل است. در سراسر ساختمان، ویژگیهای هندسی، تقارن و تکرار قدرت مسیریابی را افزایش داده و جهت یابی در کل سفر را حفظ می کنند.
طرح برنده مسابقه راه آهن بالتیک الهام گرفته از قوساین پروژه علاوه براین، دو ریل قطار جدید به موازات ریلهای موجود و بر روی پل جدید را توسعه می دهد. معماران توضیح دادند که این پروژه با نور و حالت شناور طراحی شده است. برای حفظ رابطه بین قدیم و جدید، پل دارای سطح مقطع متنوعی است که در بخش زیرین پل نمایان می شود و با یک خط مواج پیچان به ساختار قوس بزرگ پل قدیمی اشاره دارد. پل جدید با طراحی مسیرهای یکپارچه دوچرخه سواری و پیاده روی، ارتباط بهتری را در امتداد ریلها  و بر روی رودخانه ایجاد می کند.
یک توالی جدید از فضاهای شهری سبز، به منظور اصلاح تغییرات آب و هوایی با ایجاد اقلیمهای خرد بهتر در شهر و بهبود کیفیت هوا، آسایش حرارتی، تنوع زیستی، مدیریت فاضلابهای سطحی و جلوگیری از جزایر گرمایی شهری نیز در این پروژه گنجانده شده است.
طرح برنده مسابقه راه آهن بالتیک الهام گرفته از قوسSteen Enrico شریک PLH و معمار برجسته طرح پیشنهادی گفته که پروژه راه آهن بالتیک نه تنها دارای پتانسیل تبدیل شدن به یک دروازه نمادین، قابل توجه و زیبا به شهر ریگا را دارد، بلکه موتوری برای توسعه بیشتر شهر نیز هست. محدوده ایستگاه مرکزی و زیرساخت مجاور آن پتانسیل بسیار زیادی دارند تا خیلی بیشتر از یک زیرساخت صرف باشند. این مکان پتانسیل تبدیل شدن به یک قطب شهری مهم با هویت بصری قوی در چشم انداز یک توسعه شهری پایدار مدرن را دارا است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *