جستجو
Close this search box.

تاثیر بامهای خنک و درختان سایه انداز بر کیفیت هوا و میزان مصرف انرژی

"بامهای خنک" با مصالح دارای قابلیت انعکاس زیاد، نسبت به بامهای استانداردِ عادی، بخش وسیعی از نور خورشید را منعکس و گرمای کمتری را جذب می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر بامهای خنک و درختان سایه انداز بر کیفیت هوا و میزان مصرف انرژی“بامهای خنک” که از مصالحی با جنس و رنگی که دارای قابلیت انعکاس زیاد هستند، ساخته می شوند نسبت به بامهای استانداردِ عادی، بخش وسیعی از نور خورشید را منعکس و گرمای کمتری را جذب می کنند. به کار گیری این “بامهای خنک”، “درختان سایه انداز” در فضاهای شهری و همچنین کفسازی هایی که میزان بالایی از پرتوهای خورشید را منعکس می کنند، “مصرف انرژی” به منظور “تهویه مطبوع” در ایالات متحده آمریکا را تا 20 درصد کاهش می دهند. بدین ترتیب به میزان بیش از 4 میلیارد دلار در سال در “مصرف انرژی” صرفه جویی می شود. با احتساب هزینه های “بهبود کیفیت هوا”، در کل می توان بیش از 10 میلیارد دلار در سال صرفه جویی کرد.

گردآوری و ارائه: نورا وحیدیان


Source: Akbari, Hashem, Mel Pomerantz, and Haider Taha. (2001). Cool surfaces and shade trees to reduce energy use and improve air quality in urban areas. Solar Energy, 70 (3), 295-310.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *