جستجو
Close this search box.

پارک ورزشی یانگژو لی نینگ

پارک ورزشی Yangzhou Li Ning بر مبنای اصل ادغام عملکردهای مدرن شهر با فرهنگ تاریخی و سنتی ساخته شده است. به این ترتیب امکانات ورزشی مدرن که منعکس کننده شیوه زندگی معاصر است، به وجود آمده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پارک ورزشی Yangzhou Li Ning بر مبنای اصل ادغام عملکردهای مدرن شهر با فرهنگ تاریخی و سنتی ساخته شده است. به این ترتیب امکانات ورزشی مدرن که منعکس کننده شیوه زندگی معاصر است، به وجود آمده است.
پارک ورزشی یانگژو لی نینگموارد زیر نکات برجسته در رابطه با طراحی پارک هستند:

انعکاس فرهنگ شهر
سایت پروژه در میانه پارک ورزشی در شهر جدید Guangling واقع شده است. این طرح با بکارگیری فلسفه طراحی معماری منظر، حجم ساختمان را به قطعات مختلفی تقسیم کرده است. این ساختمانها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از پارک، منعکس کننده روح یانگژو از جمله کوهها و آب در پارکهای سنتی با ترکیب کوههای ساخته شده مصنوعی با آبهای طبیعی در منطقه است که با فرهنگ ورزشی خود برای شهر یک مرکز پر جنب و جوش فراهم می کند.

پارک ورزشی یانگژو لی نینگ

بیان نوآوریهای عملکردی
در سالهای اخیر، اولویت بندی صنعت ورزش چین به تدریج از ورزشهای رقابتی به توسعه ورزشهای عمومی تغییر کرده است. طراحی نیز از طریق اجتناب از ساده سازی در گسترش عملکرد با این تغییر همسو گشته است. فعالیتهای اوقات فراغت مدرن مانند سنگ نوردی بر اساس فعالیتهای ورزشی سنتی و در عین حال، عملکردهای مختلف مربوطه نیز مانند آموزش ورزش، حفظ سلامت و توانبخشی و خدمات پذیرایی در نظر گرفته شده اند و به کاربران فضایی برای فعالیتهای چندگانه ارائه می دهند.
پارک ورزشی یانگژو لی نینگ

توجه به گردش مالی مجموعه
طراحی روی رابطه بین عملکرد و ساده سازی عملیات از لحاظ فضا متمرکز شده است که بازدهی مشاغل مرتبط مانند توانبخشی و خدمات غذایی را از طریق جمعیت استادیوم ارتقاء می دهد و در همین حین طراحی به چند عملکردی بودن و گشودگی در فضاهای مورد استفاده داخلی و خارجی توجه دارد. بدین ترتیب بازدهی امکانات بالا رفته و از بیهودگی فضاها جلوگیری شده است.
مدل سازی سازه با بهره گیری از ساختار بتنی و سیستم سقف فولادی با دهانه بزرگ با توجه به دهانه فضا به بهترین هزینه بهره وری دست پیدا کرده است.

پارک ورزشی یانگژو لی نینگ

نمایش یک سبک هنری
تکنیکهای سنتی برش کاغذ شهر یانگژو در سبک ساخت بکار گرفته شده است، جایی که در آن طراحی منظر برش می خورد و به صورت پدیده ای محدب و مقعر بر روی زمین دیده می شود. قطعات محدب جایی است که ساختمانها ساخته می شوند در حالی که قطعات مقعر به مربعهای چندکاره تبدیل می شوند. این ترکیب را می توان از طریق مسیرهای پیاده روی و دویدن در محیط داخلی و در فضای باز مشاهده کرد که یک تجربه توالی فضایی را با ساختار لایه ای و نقاط شاخص بصری به ارمغان می آورد. فناوری دیوار پرده ای از جنس آلیاژ آلومینیوم و شیشه های انعطاف پذیر در نمای ساختمان مطابق با اثر برش کاغذ استفاده شده است.

تمرکز بر حفاظت از اکولوژی و محیط زیست
در برنامه ریزی پروژه سیستم آبرسانی سایت برای ایجاد یک سیستم جمع آوری آب باران و سیستم زهکشی استفاده شده است و طراحی منظر  و ساختمانها را ترکیب و بدین ترتیب به تاثیرات منظر طبیعی باغ دست پیدا می کند. معماری همسو با حفظ زمین، بهره وری انرژی ساختمانها را بهبود می بخشد و باعث می شود از فضای سقف استفاده شود که باعث رشد پوشش سبز منطقه می شود. این طرح ویژگیهای فعالیتهای ورزشی عمومی، استفاده حداکثر از نور طبیعی و افزایش القاء نور طبیعی توسط سقف را در نظر گرفته است.
پارک ورزشی یانگژو لی نینگساختمانهای مدرن برای ورزشهای اوقات فراغت شامل یکپارچه سازی فعالیتهای پیچیده از جمله ورزشهای عمومی، سرگرمی اوقات فراغت و کسب و کار فرهنگی، ایجاد چالشهای جدید برای برنامه ریزی شهری، طراحی معماری، عملیات ورزشی و … است. امید است که تمرین پارک ورزشی یانگژو لی نینگ برای ساخت و ساز ورزش عمومی چین یک مورد مفید فراهم کند.

منبع:+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *