جستجو
Close this search box.

گروه معماری زاها حدید برنده مسابقه طراحی اولین ورزشگاه تمام چوب دنیا

گروه معماری زاها حدید به عنوان برنده مسابقه بین المللی جنگل سبز رُورز برای طراحی یک استادیوم فوتبال جدید در استرود، بریتانیا اعلام شده است. این ورزشگاه اولین بنایی در جهان است که به طور کامل از چوب ساخته شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

گروه معماری زاها حدید به عنوان برنده مسابقه بین المللی جنگل سبز رُورز برای طراحی یک استادیوم فوتبال جدید در استرود، بریتانیا اعلام شده است. شرکت کنندگان مسابقه پس از یک رقابت هفت ماهه بیش از 50 طرح از سراسر جهان ارسال کردند، گروه معماری زاها حدید به عنوان فینالیست برتر برای طرح تمام چوب گلن هاولز خود انتخاب شد. این ورزشگاه اولین بنایی در جهان است که به طور کامل از چوب ساخته شده است.
جیم هِورین، سرپرست گروه طراحی اعتقاد دارد که جنگل سبز رُورز یک چشم انداز جامع برای سایت خود همراه با حفظ کیفیت فضایی روستایی دارد در حالی که امکانات جدیدی را به شهر اضافه خواهد کرد. این ورزشگاه به عنوان بخش مرکزی، یک فضای عمومی جدید را به کمک هر دو کاربری تفریحی و کاری خود ایجاد می کند. همکاری کل سایت با شهرک شرایطی را فراهم کرده که این فضا نه تنها برای روزهای خاص، بلکه برای تمام روزهای سال مناسب خواهد بود.
گروه معماری زاها حدید برنده مسابقه طراحی اولین ورزشگاه تمام چوب دنیاانتخاب مصالح طبیعی برای ورزشگاه، آنرا در جهت گسترش محیطی وارد می کند. در واقع تمامی اعضاء سازه ای آن از چوبهای مقاوم ساخته شده اند. علاوه بر این سقف ورزشگاه از یک پوسته شفاف ساخته خواهد شد. کمک برای رشد چمن، کمترین سایه های تند برای بازیکنان و هواداران و کاهش برخوردهای جمعیتی در ورزشگاه و افزایش دامنه دید محوطه اطراف از مزایای این سقف است. دال وینس، رئیس هیئت مدیره جنگل سبز رُورز، اعتقاد دارد که ساخت چنین ورزشگاهی از جهات بسیاری دارای محدودیت است، اما می توان با دید محیط زیستی این محدودیت ها را کم کرد چون واقعاً این پروژه سبزترین ورزشگاه فوتبال در جهان خواهد شد.
به عنوان یک ماده ساختمانی، چوبها خیلی مقاوم، قابل بازیافت و زیبا هستند. همگونی اعضاء سازه ای ورزشگاه با یکدیگر طراحان را در ساختن سکوهای نشستن و دال کف از جنس تیرهای چوبی مصمم می کند. در اغلب ورزشگاه ها، این عناصر از بتن یا فلز ساخته می شوند. صندلیهای ورزشگاه برای بهینه سازی دید بدون مانع به زمین بازی و ایجاد محیطی دوست داشتنی در طراحی مورد آزمون قرار گرفته اند. موقعیت هر صندلی برای ارئه خدمات بهتر، به جهت ایجاد دید بدون مانع به کل میدان بازی محاسبه شده است.
ورزشگاه جدید به طور متوسط با هزینه 100 میلیون پوند ساخته خواهد شد. اکو پارک نیز در زمین 40 هکتاری گسترش یافته، در حالی که شامل امکاناتی برای هنر دوستان، چمنها و زمینهای تمرین، امکانات چند منظوره عمومی و یک مرکز علمی – ورزشی نیز هست و در دو مرحله ساخته می شود.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *