جستجو
Close this search box.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر

گروه پنج نیویورک، یک گروه متشکل از پنج معمار شهر نیویورک است که به معماری مدرن و شکل خالص وفادار هستند. شاید ریچارد میر به خاطر استفاده از رنگ سفید در طراحی هایش، به عنوان بهترین فرد در این گروه شناخته شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

«وقتی از من درباره اعتقادم می پرسند، می گویم که به معماری عقیده دارم. معماری مادر همه هنرهاست. من این باور را قبول دارم که معماری در حال حاضر با گذشته به طور محسوس و نامحسوس ارتباط دارد.»
ریچارد میر برنده جایزه معماری پریتزکر (Pritzker) و مدال طلای AIA شد چرا که او به خوبی برای ساختمانهای انتزاعی اغلب سفید و فلسفه طراحی شخصی تسلیم نشدنی اش شناخته شده است. میر مدرک کارشناسی معماری خود را در سال 1957 از دانشگاه کرنل گرفت و طولی نکشید که بعد از فارغ التحصیلی با اسکیدمور اوینگز و مریل و مارسل مشغول به کار شد. او کار شخصی خود را در سال 1963 در نیویورک آغاز کرد و در اوایل 1970 به سرعت دارای شهرت معماری شد، سپس به عنوان یکی از اعضای گروه پنج نیویورک نامیده شد.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر
باشگاه و انجمن اکتبر شنزن، شنزن، چین

گروه پنج نیویورک (New York Five) یک گروه متشکل از پنج معمار شهر نیویورک (ریچارد میر، پیتر آیزنمن، چارلز گوائمی، مایکل گریوز و جان هیدوک) است که به معماری مدرن و شکل خالص وفادار هستند که یادآور لوکوربوزیه در دهه 1920 تا 1930 است. آنها معمولاً شوالیه سفید نامیده می شوند که اشاره به تمایل آنها به استفاده از رنگهای سرد دارد.
شاید میر به خاطر استفاده از رنگ سفید در طراحی هایش، به عنوان بهترین فرد در این گروه شناخته شود. او به بالا بردن کیفیت نور در فضا اعتقاد دارد. او توضیح می دهد که سفیدی اجازه می دهد تا ایده های معماری به وضوح قابل درک شوند و تفاوت بین تاری و شفافیت، پر و خالی، ساختار و سطح وضوح بیشتری داشته باشند.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر
خانه نوجباور، ناپل، فلوریدا

او بیش از نیم قرن تلاش خود را صرف گردآوری کارهای بزرگ کرده است. با وجود اینکه او با پروژه های کوچکتر مانند خانه داگلاس و خانه راشوفسکی شروع کرد، اما او اکنون تقریباً تنها ساختمانهای شهری با مقیاس بزرگ طراحی می کند که در این میان مرکز گتی، موزه هنرهای معاصر بارسلونا، موزه آراپیکس و مرکز چندرسانه ای پالی نیز شامل آن می شود.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر
خانه راشوفسکی، دالاس، تگزاس

میر اخیراً به ریشه های نیوجرسی خود بازگشته است، او در حال طراحی و ساخت ساختمان چند کاربری در مرکز شهر نیوآرک است. این ساختمان شامل سه مدرسه، یک مرکز مهد کودک، واحدهای مسکونی و فضاهای خرده فروشی در طبقه همکف است و بخشی از تلاش او برای بازسازی مرکز شهر نیوآرک است.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *