جستجو
Close this search box.

نقش تالابهای ساحلی در مقابله با طوفان های شدید

تالابهای ساحلی در ایالات متحده آمریکا به دلیل دارا بودن نقش حفاطتی در برابر طوفانهای شدید، سالانه سودی در حدود 23.2 میلیارد دلار را تامین می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


نقش تالابهای ساحلی در مقابله با طوفان های شدیدتالابهای ساحلی موجب کاهش تخریبهای حاصل از طوفان های شدید در مناطق ساحلی می شوند. تالابهای ساحلی در ایالات متحده آمریکا به دلیل دارا بودن نقش حفاطتی در برابر طوفان های شدید، سالانه سودی در حدود 23.2 میلیارد دلار را تامین می کنند. کاهش هر یک هکتار از این تالابها منجر به افزایش تخریبهای ناشی از طوفان های خاص می گردد که خسارتهای حاصل از چنین تخریبهایی به طور متوسط معادل 33,000 دلار است. تالابهای ساحلی به طور میانگین به ازای هر هکتار، سالانه دارای ارزشی در حدود 8,240 دلار هستند.

گردآوری و ارائه: مونا جدیدی


Source: Costanza, Robert, Octavio Pérez-Maqueo, M. Luisa Martinez, Paul Sutton, Sharolyn J. Anderson, and Kenneth Mulder. (2008). The value of coastal wetlands for hurricane protection. AMBIO: A Journal of the Human Environment37(4), 241-248.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *