جستجو
Close this search box.

تاثیر دیواره های خاکی لبه جاده ها در کاهش نوفه

دیواره های خاکی لبه جاده ها در صورتیکه فاقد شیب و دارای سطح فوقانی مسطح باشند، نسبت به دیوارهای کاهش نوفه، نقش موثرتری به عنوان حایل صوتی ایفا می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر دیواره های خاکی لبه جاده ها در کاهش نوفه“دیواره های خاکی لبه جاده ها” در صورتیکه فاقد شیب بوده و دارای سطح فوقانی مسطح باشند، نسبت به دیوار های کاهش نوفه با همان ارتفاع، با در نظر گرفتن اثرات باد، نقش موثرتری به عنوان یک “حایل صوتی” ایفا می کنند. دیواره های خاکی با پوشش ترکیبی از شاخه، ساقه، برگ و پوست درختان جنگلی به میزان 0.9 تا 2.7 دسی‌بل بیشتر از دیواره های خاکی پوشیده از چمن، موجب “کاهش نوفه” می شوند.      

گردآوری و ارائه: مریم طاهری


Source: Van Renterghem, Timothy, and Dick Botteldooren. (2012). On the choice between walls and berms for road traffic noise shielding including wind effects. Landscape and Urban Planning105(3), 199-210.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *