جستجو
Close this search box.

تاثیر حضور درختان بر خنکی هوا

حضور درختان در خیابانی با ترافیک سنگین، موجب خنکی هوا تا 17.5 درجه سانتیگراد می شود. همچنین اثرات خنک‌ کنندگی تا مسافت 100.58 متر از محل احساس می شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر حضور درختان بر خنکی هواتحقیقات صورت گرفته در بندر تل‌آویو در سرزمینهای اشغالی نشانگر این بوده که حضور “درختان” در خیابانی با ترافیک سنگین، موجب “خنکی هوا” تا حدود 17.5 درجه سانتیگراد می شود و تا حدود 16.6 درجه سانتیگراد هوای یک باغ کوچک (۰.۳۷ هکتار) را خنک می‌ سازد. همچنین مطابق با این تحقیق، “اثرات خنک‌ کنندگی” تا مسافت 100.58 متر از محل احساس می شود.

گردآوری و ارائه: مریم طاهری


Source: Shashua-Bar, L., and M. E. Hoffman. (2000). Vegetation as a climatic component in the design of an urban street: an empirical model for predicting the cooling effects of green urban areas with trees. Energy and Buildings. 31(3). 221-235.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *