جستجو
Close this search box.

کاج خورشیدی اثری از گروه معماری HG

ساختار سازه کاج خورشیدی مجسمه ای از نسل نور خورشید است که از طرح هندسی و شکل کاج مخروطی الهام گرفته است و به سمت نظم و اصول طبیعی بهینه شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

طبیعت از طریق آینده نگری خود طبیعت ایجاد شده است. توانایی غریزی برای دریافت بیشترین میزان نور خورشید، شکافتن و نفوذ به درون زمین برای جذب حتی یک قطره آب و نیروی محرک عمودی برای مقابله با جاذبه زمین از تلاشهای طبیعی برای بقا هستند. به عنوان مثال طبیعت بر اساس نیروی غریزی بقا تلاش می­کند تا ظاهری بهینه و منظم را بسازد. برای این منظور طبیعت، رشد و نظم زیبای خود را در نسبت، اندازه و اصول هندسی بین تقارن و عدم تقارن و بین تعادل و عدم تعادل می یابد.
ساختار این سازه، مجسمه ای از نسل نور خورشید است که از طرح هندسی و شکل کاج مخروطی الهام گرفته است و به سمت نظم و اصول طبیعی بهینه شده است. به طور عمده ساختار کلی آن شامل سقف مزین شده با طرحهای هندسی، لوله هایی که سقف را نگه می دارد و مواد اتصال دهنده بین آنها است. سقف در پوسته ساختمان ایجاد شده و شامل مدلهای طراحی شده و پیش ساخته برای نصب پنلهای خورشیدی و سیم کشی برق است. ساختار لوله برای نگهداشتن سقف به شکل یک ساختار سه بعدی با قوسهای دو بعدی است که مانند درخت مو در هم بافته شده اند و از هم پشتیبانی می­کنند.
کاج خورشیدی اثری از گروه معماری HGنصب و جمع آوری، هر دو از طریق پیش ساختگی انجام می ­شوند و هر عنصر در کارخانه توسط مدل و پیچ تولید می­شوند. در نتیجه زمینه کاری برای استفاده بهینه از زمان و فضا به حداقل و همچنین زیباشناسی ساختاری از اشکال هندسی به حداکثر می ­رسد. سقف به سمت یک زاویه بهینه برای دریافت بیشترین میزان نور خورشید خم شده است تا در طبیعت، منطقه استراحتی مزین به سایه های  زیبای روی زمین در طول روز ایجاد کند. روشنایی در داخل سازه و در فضای باز و پارک اطراف آن در طول شب، بیش از 1.2 کیلو وات در هر ساعت انرژی تولید می­ کند. این پروژه یک نمونه اولیه برای تولید انبوه است و تلاشی برای پاسخ به تقاضای بالقوه برای استفاده از پنلهای خورشیدی و همچنین ایجاد یک بازار جدید با تجاری سازی این ساختار سازگار با محیط زیست از طریق تلفیق عناصر طراحی است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *