جستجو
Close this search box.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

این مطلب با معرفی پروژه های معماری منظر غیر متعارف در اروپا بر شکستن جریان مرسوم گردشگری و بازدید از این پروژه های در این قاره زیبا و سرشار از تنوع تاکید دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

همه ما هاید پارک در لندن یا میدان جمهوری در پاریس را می شناسیم، اما تعداد زیادی پروژه های معماری منظر که ارزش دیدن را دارد در اروپا وجود هستند. از این مطلب مجموعه ای از بهترین و شناخته شده ترین مقصدهای توریستی در اروپا نیست. اما با پروژه های معماری منظر نسبتاً ناشناخته ای که ممکن است در طول سفر بعدی خود آنها را ببینید، شما را متعجب خواهد کرد.

پارک هیولاها (Monsters)، ایتالیا

معماری منظر ایتالیایی چیزی بیشتر از پارکهای رنسانس را ارائه می کند. پارک مونستر بعد از فوت همسر ویسینو اورسینی (گویلا فارنس) ساخته شده است و بیانی از عشقی عمیق بین این زن و شوهر است. با این حال این یک پارک رمانتیک پر از گلهای رز برای تاکید اندوه اورسینی نیست و تنها برای لذت بردن طراحی نشده است بلکه وسیله ای برای مبهوت کردن است.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپااین باغ ایتالیایی شامل 17 مجسمه مختلف (هیولاها) و دو بنای تاریخی است که در میان پوشش گیاهی طبیعی واقع شده اند. این باغ در قرن 16 ساخته شده است؛ زمانی که کیمیاگری، طالع بینی و سحر و جادو اذهان روشنفکرانی مانند اورسینی را جذب می کرد و این مفاهیم را در نمایش ظاهری مجسمه ها به تصویر کشیده و موجب شده تا این پارک به مکانی جادویی تبدیل شود.

مرکز زورلو، ترکیه

در شهر استانبول که بین دو قاره قرار دارد، مرکز زورلو، باغهای خصوصی و نیمه عمومی را به هم متصل می کند، نما و تراسهای مسکونی با مجموعه ای از بامهای سبز به منظور ایجاد یک محل مدرن کنار هم قرار داده شده اند. در زمین بازی که به ساختمانهای مجموعه تعلق دارد کودکان از فرصتهای مختلفی برای ماجراجویی و بازی در سراسر پارک لذت می برند. این زمین بازی است که تخیل را به بازی می گیرد.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

پارک دانیا، سوئد

پارک دانیا یکی از دو پارک ساحلی در بندرگاه واستراهامن و بخشی از محله مدرن مالمو است. با توجه به بازی شاعرانه این پارک با دریا، باد و آسمان جای تعجب نیست که این چشم انداز وسیع مقصد مورد علاقه ساکنان و گردشگران در طول سال است. در نظرگاههای مختلف پارک دانیا، مردم به استراحت می پردازند و از غروب دیدنی و جذاب آفتاب در تابستان یا دریای متلاطم و آسمان طوفانی در زمستان لذت می برند.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپابندرگاه غربی، شامل پارک دانیا، به عنوان جاذبه توریستی شماره یک برای بازدیدکنندگان رسمی سایت مالمو به شمار می رود. همچنین پارک دانیا به عنوان برترین پارک ساحلی مالمو در وب سایت رسمی این کشور برای گردشگری پیشنهاد شده است.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

محور ماریاهیلفر، اتریش

این خیابان نه تنها طولانی ترین فضای اشتراکی از زمانی که بازسازی آن در تابستان سال 2015 به پایان رسید، در اروپا است، بلکه فضای پر جنب و جوش برای تمام بازدیدکنندگان پیاده را فراهم می کند. با این همه احساس رنگارنگ آسان به نظر می رسد که در این محور شهری در زمان گم شد. اما وقتی که شما می توانید تمام روز را در ماریاهیلفر بگذرانید، در یکی از کافه های بیشمار، صبحانه یا میان وعده بخورید، ساعتها و ساعتها خرید کنید، یک فیلم یا یک بازی را تماشا کنید، از موزه ها بازدید کنید، شام بخورید یا به برخی از کافه ها و باشگاهها که همه در یک خیابان هستند بروید، دیگر زمان مهم نیست.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

معدن C، بلژیک

یک معدن زغال سنگ قدیمی که تبدیل به یک  قطب فرهنگی شلوغ شده، چیزی است که شهر بلژیک را به مقصدی تبدیل می کند که مسافران غیرمتعارف حتماً آنرا می بینند. شما می توانید بخشی از سفری باشید که شامل فعالیتهای پرماجرا از طریق مسیرهایی که قبلاً توسط معدنچی ها احداث شده است، باشید.

Vinterbad Brygge، دانمارک

حمامهای بندرگاهی نقاط نشانه ای برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر هستند. زمانی که در حال شنا کردن هستید از منظره هیجان انگیز خط افق آسمان کپنهاگ لذت برده یا زمانی را احساس کنید که در حال عرق کردن در سونا هستید و از سرامیک و موزاییک هایی با نقوش طنزآمیز  لذت ببرید. حمام حرارتی یکی از بخشهای اصلی فرهنگ اروپای شمالی است و زمانی که اسکاندیناوی را بازدید می کنید نباید آنها را از دست بدهید.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

نظرگاه کارادا، سوئیس

این پروژه شامل یک سکوی بتنی معلق در میان آسمان است که یک نمای 180 درجه را در منظره های فراموش نشدنی از دریاچه Maggiore نشان می دهد. چشم انداز کارادا یک مثال فوق العاده برای این امر است که چه طور می توان پروژه های عملکردی را با چشم اندازی خاص مانند رشته کوه های آلپ ادغام کرد.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

مرکز پیاده شهر ولنیا، اسلوانی

هیچ کس انتظار معماری منظر بزرگی را در شهر 35000 نفری ولنیا، واقع در شمال شرقی اسلوانی را ندارد. پیاده روی در این باغ شهری یکی از بهترین جاذبه ها برای گردشگران به شمار می رود. از سال 2014 ولنیا، مرکز پیاده روی جدیدی در مرکز شهر خود دارد که عملکرد آن به عنوان یک محور شهری، حیاتی است. بازیگر اصلی این بازی معماری مدرن RIVER PAKA است که در حال حاضر از طریق آمفی تئاتر جدید کارکرد پیدا می کند و تبدیل به مرکز فعالیتهای شهر شده است.

نقطه مدیتیشن Ika، رومانی

نقطه مدیتیشن Ika در رومانی یکی از غیرمتعارف ترین پروژه های معماری منظر برای گردشگری بوده است. کل پروژه از سکوهای چوبی ساده در وسط جنگل تشکیل شده است. با این حال، این طراحی حداقلی چیزی است که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. هیچ عامل غیرضروری که تمرکز شما را زمانی که بر روی سکوی آبی رنگ نشسته و طبیعت اطراف را مشاهده می کنید برهم بزند، وجود ندارد. نقطه مدیتیشن Ika یکی از معدود پروژه های منحصربفرد موجود در این سیاره است و در نهایت ارزش یکبار بازدید را دارد.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپا

پل اینفینیت (Infinite Bridge)، دانمارک

با اینکه شهر آرهوس مقصد سفر نسبتاً ناشناخته ای است اما این شهر زیبایی قابل توجه و معماری منظر غیر منتظره ای به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این پل برای ارائه ترکیبی پانوراما، از شهر و بندر آرهوس ساخته شده است و شامل مسیرهای منحنی چوبی قابل راه رفتنی است که از خشکی به دریا امتداد دارد. این پروژه به عنوان بخشی از جشنواره دوسالانه Sculpture by the Sea که در آرهوس برگزار شده است و یکی دیگر از مناظر هیجان انگیز برای بازدید در این منطقه در اوایل تابستان به شمار می رود.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در اروپاهرکسی می تواند از کشورها و شهرهای بزرگ اروپا دیدن کند؛ اما بهتر است با شکستن جریان مرسوم گردشگری، یک یا دو روز را به بازدید از برخی پروژه های معماری منظر غیر متعارف در این قاره زیبا و سرشار از تنوع بپردازید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *