جستجو
Close this search box.

اصول کلیدی طراحی یک باغ زیبا

در این مطلب به بررسی برخی از اصول کلیدی در طراحی باغ های زیبا پرداخته خواهد شد که به شما ایده می دهد که در مرحله برنامه ریزی بایستی بر روی چه نکاتی تمرکز کنید.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در این مطلب به بررسی اصول کلیدی در طراحی باغهای زیبا پرداخته می شود. بسیاری از مردم به روشهایی برای داشتن باغی زیبا فکر می کنند، اما خیلی زود می فهمند که آنطور که می خواستند زیبا نشده است؛ به این سبب که راهنمایی درباره اصولی که بایستی از آن پیروی کنند، ندارند. در اینجا به برخی از اصول پرداخته خواهد شد که به شما ایده می دهد که در مرحله برنامه ریزی بایستی بر روی چه نکاتی تمرکز کنید.

اصول کلیدی طراحی یک باغ زیبا
باغ دریاچه
انتخاب نقطه های کانونی

اگر در مناطق آفتابی زندگی می کنید، به طور حتم زمان بیشتری را در فضای بیرون سپری می کنید، به این سبب که روزهای آفتابی بسیاری  در مقایسه با سایر مناطق دنیا در محل زندگی شما وجود دارد. با این حال، اگر بیشترین اوقات خود را در فضای داخل سپری کنید، مهم نیست کجا زندگی می کنید. بسیاری از افراد زمانی که باغی طراحی می کنند بایستی بدانند نقاط کانونی در چه مکانهایی قرار دهند، اما در بیشتر مواقع آنها را در مکانهای نادرست جای گذاری می کنند. یادتان باشد اگر می خواهید بیشتر اوقات در فضای داخلی بمانید بایستی زمانی که از پنجره به باغ می نگرید، نقاط کانونی را ببینید.

هیچ چیز را از بین نبرید

نباید گلهای بسیاری پیرامون ترکیب تزیینی بکارید در حالی که برای دسترسی بایستی بالای آنها بروید. همچنین بسیار مهم است که مسیر مشخصی برای نقل و انتقال ابزار به مکانهای مشخصی در نظر بگیرید. زمانی که اسکیس های اولیه طراحی را تهیه می کنید همیشه فضای کافی برای هر چیز در نظر بگیرید.

اصول کلیدی طراحی یک باغ زیبا
طراحی روشنایی در باغ واله لولو
جذب حیات وحش در باغ

غذا را بیرون بگذارید تا حیوانات زمانی که گرسنه شوند به باغ بیایند. همچنین روش دشوارتری برای رسیدن به این هدف وجود دارد که نیازمند تحقیق بیشتر است. به طور مثال، گلهایی که پرورش می دهید، پرنده ها و‌ زنبورها را جذب می کنند. زمانی که پرنده ها و پروانه ها در  باغ در حال پرواز هستند از وجود حیات وحش در باغ خود لذت می برید به این سبب که همه چیز زیباتر است.

گاهی اوقات بیشتر، کمتر است

حتما شنیده اید که کمتر گاهی اوقات از بیشتر بهتر است؛ فکر نکنید که بایستی در طراحی باغ خود بیش ازحد مبالغه کنید. حتی طرحی به سادگی مسیر باغ می تواند نمونه ای خوب باشد. اگر می خواهید طرحی جذاب تر داشته باشید، می توانید خطوط منحنی کمتری داشته باشید.  اگر مبالغه کنید و خطوط منحنی بسیاری در طرح خود به نمایش بگذارید در واقعیت هیچ فردی بیش از دو ثانیه بر روی مسیرهای منحنی قدم نخواهد گذاشت.

اصول کلیدی طراحی یک باغ زیبا
باغ مقدس کوک فایت
درباره  وضعیت آب و هوا مطالعه کنید

به طور حتم مطالب بسیاری درباره تشخیص موقعیت خورشید برای ساخت خانه ها شنیده اید؛ اما این امر برای طراحی باغها نیز صدق می کند. اگر می خواهید فضای نشیمنی در محیط باز داشته باشید و احتمال گذراندن وقت در فضای بیرون برای شما بیشتر است، این فضا نبایستی در سایه باشد. خوب است بدانید وزش باد سبب هدایت باران به آشپزخانه شما در فضای آزاد خواهد شد یا نه؟ سعی کنید درباره تمامی عناصر و اینکه تا چه اندازه ای، طراحی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد، فکر کنید.

هرگز ارزش ندارد عجله کنید

اگر باغ خود را به درستی طراحی نکنید ممکن است به فاجعه تبدیل شود. در عادی ترین حالت شما پس از تمام چیزهایی که گفته شد و انجام دادید، ممکن است در انتهای کار ناامید شوید. تمام مواردی که ذکر شد را دنبال کنید، به طور حتم موفق می شوید. بایستی در زمان طراحی باغ خود وقت صرف کنید، زیرا هرگز‌‌ ارزش ندارد عجله کنید، وقتی که بفهمید می توانستید بهتر انجام دهید.

اصول کلیدی طراحی یک باغ زیبا
باغ پائول

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *